|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
| Register | Members Area | FAQ | Members List | Community-ware/Modell-shop | Search | Today's Posts | Mark Forums Read |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#31 |
|
Medlem
Join Date: Jan 2008
Location: Uppland, Sverige
Posts: 2,742
|
Mmh, vilka kurvor! Sådanadära svängningar och träslag på bagagehyllorna ser man inte i dagens tåg inte, det var bättre förr, som man säger.
![]() Kommer det att bli en CF4a också?
__________________
-k- |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Medlem
Join Date: Nov 2010
Location: Nacka
Posts: 375
|
Det ser jättesnyggt ut! Det är 119 timmar sen du startade den här tråden, och den är redan färdig!
__________________
Henrik.V |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Quote:
Så ett gott råd till alla er byggare: Spara och försök hålla reda på allt ni bygger ! Jag behöver snart en databas för att hitta bland mina säkert 10 000-tals mesher.
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Efter ett otal påpek av Korvtiger har dagen ägnats åt att rätta till saker och ting. Lite bilder som illustrerar lite av det jag gjort idag. Förväntar mig en ny lista från Korvtiger, men förhoppningsvis kortare denna gång !?
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Envis som jag är så är jag tvungen att bevisa för vissa skeptiker att på en vagn där högersidan och vänstersidan är spegelbilder klarar man sig med en sidotextur om alla skylttexter läggs som separata mesher med en alphatexture! Men jag kan se vitsen med att ha både höger- och vänstersida på texturen när man gör ommålningar om man vill variera utseendet på sidorna. Så den nya varianten på vagnen har både och! Jag kommer att skicka den till mina betatestare, med ett PM hur man byter skyltar strax.
Två bilder med mässing- resp. emalj-skyltar. Sen blir det upp till målarna att förfina och utveckla det hela.
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem
|
Som vanligt; Otroligt snyggt Lan!
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Dörrskriptet tog en stund att komma underfund med, men som tur är är Svenolov duktig på att dokumentera, så det gick att "läsa in" och implementera.
Resgodsdörrarna går nu att öppna i Surveyor för att titta på allmänna villervallen i resgodsavdelningen. Dessutom går tiden för "Öppethållande" av dörrar och grindar vid stationsuppehåll att ställa i Surveyor. En bild på "status quo":
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2002
Location: Vårby, Huddinge, Sweden.
Posts: 324
|
Lan!
Nu har jag suttit flera gånger och dagar och dreglat över dina alster, både lok, bussar och vagnar och funderat på vad jag ska skriva för klatchig kommentar som berömm. Snyggt (ord räcker inte till ändå)! Stickanw
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Det var inte så svårt att bygga om CF4 till CDF1.
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Medlem
Join Date: Sep 2002
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 1,430
|
Vad ska man säga lan?
Du är mästaren!
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
|
|
|
|
|
#41 |
|
Medlem
Join Date: Jan 2011
Location: Uppsala
Posts: 852
|
Hej LAn
Ja absolut, ju mer man håller på själv destå tydligare ser man nog vilken _enorm_ kvalitet det är i dina modeller MVH / björnL |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Tack för allt positivt gensvar, men "mästare" är väl att ta i !? Det finns ju några riktiga Stormästare på detta forum:
Korvtiger: Som kan det mesta om lok, vagnar och järnvägar och vars modeller i detalj avbildar orginalen, mina är lite mer tjosan - hejsan - kom och hjälp, och det gör Korvtiger verkligen, på ett beundransvärt sett med stort tålamod och överseende med mina snedsprång!!! Dessutom har han börjat lära sig skriptningens svåra konst ..... Svenolov: kommer man då osökt in på, helt fenomenal på att skripta alla tokigheter som jag hittar på! Ekan: otrolig blick för färger, skuggningar m.m. Stor hjälp vid betatestande och texturering. Bengan: med blick för de små detaljerna och rasande skicklig på att gräva fram underlag. bjornl: med en produktion som får min att blekna. Att ro i land hela DONJ är en beundransvärd prestation. Marcus: som bara blir bättre och bättre. Och beröm gör gôtt för oss alla som bygger så detta inlägg var lite rosor till några andra som kämpar på!?
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
Last edited by lan; 07-25-2011 at 07:33 PM. Reason: Glömde Marcus |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Medlem
Join Date: Jul 2010
Location: Stockholm
Posts: 1,063
|
Jag har inte längre ord för att beskriva hur otroligt duktig du är på at bygga!!
Quote:
__________________
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Join Date: Aug 2001
Location: Huddinge, Sweden.
Posts: 6,380
|
Ett par bilder, inifrån Lennarts fina vagn.
Om jag ska vara petig, så är det pyttesmå springor på första bilden. Precis i överkant av fönstret, man ser små, små vita prickar där. Tycker att det är så lite, så att det inte är värt något jobb för dig Lennart, att försöka rätta till detta. Vill bara visa för alla, som hela tiden undrar när den och den saken, kommer för nedladdning. Att det är vi Betatestare, som hela tiden sitter och bromsar Lennart. Med en massa påpekanden hit och dit, så att Lennart sliter förtvivlat i sitt hår.
__________________
Bengan |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Veteran
Join Date: Nov 2001
Location: Onsala, , Sweden.
Posts: 8,149
|
Närå Bengan, nåra strån är kvar på skulten än, jag tror vi är nääära release, och om inte ni testare hittar nåt nytt, planerar jag den till kommande helg.
Bilderna visar möjligen ett s.k. permittenttåg runt 1943 på väg till Norge. Vissa resgodsdörrar har öppnats av motståndsrörelsen för att kasta ut så mycket vapen man hinner innan man blir upptäckt. Kanske lite opassande just nu när vårt broderfolk säkert fått nog av allt vad vapen heter! Men tyvärr är historien full av dårar, då som nu.
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|