![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kanonsnyggt jobb!
Bara 1067-versionen kvar ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tack Fredrik!
Att bända isär hjulen 136 mm är ju lätt men sen vet jag inte vad som skilde 891 ![]() ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
mycket bra job lan................... jag blev rörd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Vad jag vet ingen ting, det är alltså samma fordon fast med olika axlar/boggier. Det finns fordon som har bytt mellan spårvidderna under sin kariär.
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
891-vagnarna var smalare och byggdes för 891-banor, hur det är med 1067-vagnar och andra vet jag inte, men det kan vara som du säger, det är väl banprofilen som avgör?
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
ombyggnads år 1964 och fick littra YBo5t Hälsningar Kenta978
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Vi började detta vådliga projekt i mars 2011 och det pågick i stort sett till augusti med ett intensivt arbete av Lok-Kalle, Korvtiger, Ekan, Bengan och undertecknad. Resultatet blev till slut, enligt mitt tycke, mycket bra. Svenolov ville att vi skulle vänta med releasen tills han hann titta på hyttskripten.
Men nu börjar jag glömma vad jag gjorde för ett halvår sedan och dessutom verkar aktiviteten på vårt forum ha nått ett lågvattenmärke!? Så nu tänker jag släppa hela Y6 Generationen lite pö om pö !!! Detta är ett jättepaket och jag måste testa varje vagn innan släpp! Betatestarna har jag inte hört nåt från på månader så jag antar att dom inte har mer att tillföra!!!??? "Släppordningen" blir följande:
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Läste det och kan knappt tro att det är sant! Jag har väntat och suktat och väntat och äntligen kommer de! Tack Lan!
![]() ![]()
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Tack Henrik, kul att se att nån blir glad! Men det blir väl ett par vagnar per dag, jag måste ju kolla upp att det mesta fungerar efter så lång tid i träda!
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|