![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
|
![]()
Tack för den länken Körven, den klargjorde en hel del som man funderat över. Mycket bra film tycker jag även om den var gammal.
Stickanw
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Det är snart dags för några bilder, en fråga bara..... Bör jag använda LARS och PRoLARS för industrierna?
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
http://www.stiglundin.se/jarnvag/181.../persberg2.htm
Ungefär så här ser Persberg ut. Gamla sträckningen är för mig okänd varför jag får dra banan efter 'nya' sträckningen som finns på DEM-kartan.
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Filipstad
Inlägg: 239
|
![]()
Det är ju förbenat också! Jag försöker få några bilder från min mobiltelefon i datorn, då jag har lite bilder från Filipstads järnvägsstation och bangård. Men den jäkla telefonen funkar dåligt ihop med windows 7. Tänkte du kanske behövde bilder därifrån.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Bilder är alltid bra. Detta är vad jag jobbar med just nu i Kristinehamn som det såg ut ungefär kring 1935:
http://www.stiglundin.se/jarnvag/181...inehamn2sp.htm Det är lite jobb innan det där blir klart.
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
En liten ingamebild vid 'infarten' från Storfprshållet till Kristinehamn. Det är alltså myyycket jobb kvar.
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Sådär. En förmiddag senare och jag har något som kan kallas för en bansträckning. Den ser ut som följer:
Km 00, Kristinehamn. 56Möh. Km 10, Sjöändan. 135Möh. Gångtid 12Min/15Min Km 16, Nässundet. 120Möh. Gångtid 5Min/10Min Km 28, Storfors. 126Möh. Gångtid 10Min/15/Min Km 39, Nykroppa. 148Möh. Gångtid 10min/15Min km 48 Daglösen. 136Möh. Gångtid 10Min/15Min Km 56 Filipstad. 145Möh Gångtid 7Min/12Min Km 65 Persberg. 214Möh Gångtid 7Min/15min Km 68 Tunnel mot Mora. 254Möh 5Min/10/min Möh betyder Meter över havet Gångtideerna är för Persontåg sth 80/Godståg sth 60. Nu kan jag börja leka lite med tåglägen och annat roligt. Excel är till bra hjälp men det fungerar inte med en 'graf' utseendemässigt utan jag gör på ett annat sätt som förklaras på annat ställe. Det gäller att veta vilka tider under dygnet som de olika spåren är upptagna av tåg. Det gäller alla sidospår på alla stationer och all linje mellan stationerna En bild med förklaring kommer om några dagar.
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|