![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Du måste ha MSTS "i princip" installerat. Inte för att OR använder någon som helst programdel i MSTS, men den använder rakt av allt contents, såsom fordon, consists, rutter och global.
Jag antar att om man vill, så kan det räcka att lägga de foldrarna i en egen mapp och ange sökväg dit i OR, men det har jag inte testat än. Det skulle väl kunna vara en framkomlig väg kanske för dom som inte har MSTS. *** Snabb test i JBJ2:
![]() Senast redigerad av Mazz den 2011-03-09 klockan 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag har allt installerat på rätt plats. Provade KMJ4, Inlandsbanan och VBSR4 och de funkade bra. Däremot Trollhattan_Light och Thn_2 funkade inte. Eftersom Thn_Light inte funkade så måste det betyda nå´n växel inte är okej mellan Kornsjö-Oslo.
Men var vet jag inte!!?? Det tar evigheter att hitta den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
När jag tog fram SJ litt B till JBR2, får den lång lista med fel. OR godkänner inte loket!!!??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag läste TogSim.dk om att OR har uppdaterats. Jag har laddat hem och ska testa den. http://www.openrails.org/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Nix, den funkar inte för min rutt heller och även Ligth-ver. Ångloket SJlitt-B funkar inte heller. Jag bifogar loggfilen här, så ni som är bra på dator kan läsa. Jag fattar noll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
samma fel som sist som det verkar, någon växel som inte finns
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Det verkar att ytterst få som testar OR. Kom med och komentera era upplevelser om olika ERROR! |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|