Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-11, 14:24   #1
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Går dom ihop med Svenolovs scriptade vägskydd? Var hittar man dina signaler i Trainz?

Nisse
Jag ska försöka reda ut det här.

Första frågan. Jag tror du tänker på STW's vägskydd, men dom har ingenting att göra med dom skript som jag har gjort till det svenska signalsystemet. Det kommer att bli en anpassning, i ett senare skede, så att bl.a. vägskyddssignalen inte delar blocksträckor.

Andra frågan. Jag svarar för Johan. Johans signaler finns inte ännu att ladda hem. Jag håller på med att anpassa dom till mina skript, just nu. Inom kort så kommer vissa utvalda betatestare att få dom, så ni andra får vänta ett tag till.
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).

Senast redigerad av svenolov den 2010-12-11 klockan 14:29.
svenolov besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 14:27   #2
JohanV
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: , Lund , Sweden.
Inlägg: 159
Standard

Hejsan!

För några veckor sedan fick jag en ny version av signalskripten och har sedan dess ägnat mig åt att sakta men säkert lägga till dem till mina signaler. Nu kan man alltså använda alla funktioner som t ex olika monteringsmöjligheter.

Fortfarande återstår en del specialsignaler, men de här utgör de viktigaste dvs dvärgar, huvudsignaler och försignaler.

Men jag tycker att de här signalerna är färdiga nog att släppas, så när svenolov är nöjd med signalskripten så kan de första signalerna släppas.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Sig.jpg (226.6 KB, 182 visningar)
__________________
M V H Johan
JohanV besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2011-02-15, 07:51   #3
Gunter 2
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Insjön,Dalarna
Inlägg: 287
Skicka ett meddelande via MSN till Gunter 2
Standard

Har du lust att göra en sån här skylt?? http://www.järnväg.net/index.php/banguide/skyltar

det är det där kryss märket
__________________
jag Kan ha spår av Dyslexi SILJANS BANAN!!
Gunter 2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009