![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
STW-member
|
![]()
Du måste också ha en struktur som ser ut så här:
I biblioteket Custom\Scenery ska du ha en folder som heter t.ex. pelare I den foldern måste din 3D-fil heta pelare.im Vidare måste du ha en fil som pekar på själva texturen. Den kan heta t.ex. pelare.texture.txt Vad den filen ska heta bestämmer du i gmax eller 3D-studio. I filen pelare.texture.txt ska det se ut så här: Primary=pelare.tga Tile=st Tänk också på att när du sparar texturfilen i tga-format så måste den vara 24-bits och uncompressed. ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ett stycke ångvagn! (plus fråga) | Json | 3D-design - Trainz | 8 | 2005-09-18 12:33 |