![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
En fråga bara, hur varmt tål processor? Min visar 27 grader, är det bra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Över 50 är det varmt, men ofta rätt normalt
60 är det dax att passa sig 70 då är det dax att stänga av datorn om du vill ha någon dator kvar kopparbanor börjar vandra vid typ 60 grader sexkärniga kommer aldrig finnas :P kommer vara mutiplar av två Har en i7 som är fyrkärnig men klonar sig själv till åtta, rätt mysigt :P
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Varför skulle sexkärniga processorer aldrig finnas? Vad jag vet så är i7/i9 i 32nm teknik 6core?(vad AMDs modeller heter vet jag inte) Att sen processorn "kopierar" sig själv i.e. skapar virtuella processorer av sig själv för att kunna jobba för fullt är en annan sak, det handlar snarare om att förkorta väntetiden för processer.
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse Senast redigerad av Basse den 2010-12-03 klockan 02:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
min i7 är på fyra vad jag vet..
Har inte hört talas om någon "hexacore". 8kärniga har jag hört om. Men efter lite googlande så verkar sex finnas.. Allt bygger ju på två, eller multiplar av detta.. Så kanske var lite för snabb med mitt aldrig.. Fast det känns så fel med sex kärnor.. Varför finns då inte tre? om man ändå väljer sex?
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Att din i7 (920/930 antar jag?) är 4kärnor är helt riktigt, men i7 använder Hyper-Threading för att simulera dessa extra 4 processorer som du kan se i windows. Ett litet "fusk" som operativsystemet måste vara byggt för att det ska fungera.
Sex kärnor är inte konstigare än 8? 2-2-2 struktur. Sen av dessa får du ut 12/16 via Hyper-Threading. Lite OT kanske.
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nu ser min dator ut såhär...
CPU: AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE (nu upplåst till X4 B55) CPU fläkt: Cooler Master Hyper 212 Plus Minnen: Corsair 2x2GB 1333MHz 1.5V Value Select Grafikkort: XFX Radeon HD5850 Moderkort: Asus M4A785TD-M EVO Hårddisk: Samsung SpinPoint F1 1TB Nätdel: Corsair VX 450W 80+ Chassi: Ace Ecco 220 mini tower Chassi fläktar: 2x Scythe 120mm Gentle Typhoon 1150rpm DVD: Samsung 22X DL SH-S223C, Svart OS: Windows 7 64-bit Nästa inköp blir nog 4GB minne till!? En SSD har jag varit sugen på länge, men tycker dom är för dyra än...
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|