![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Har ingen alpha kanal sparade i dom texturerna som det är nu, har inte riktigt sett behovet av det för underredet och huvarna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Ni skall inte göra fönster med Alpha i texturerna om resultatet skall användas i moderna versioner av trainz. Gör istället separata polygoner där ni använder ett material som i sig är genomskinligt. Om man använder texturer med mer än svart och vitt i Alpha kanalen så får man magiska problem med att även ytan rakt bakom blir genomskinlig.
Jag skulle fortfarande tro att Markus problemet handlar om materialegenskaper.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Närjag läste mitt eget inlägg så insåg jag att det lät himmla grinigt. Det var inte allsmeningen och beror mest på att jagsitter på pendeln och inte har riktigt vaknat ännu.
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
|
![]()
jag har kollat på alla material, och det finns inget som ska ge denna effekten på loket, jag har även testat med och utan alpha maps på rutorna, ingen skillnad, provat att definiera opacity på materialet, ingen skillnad.
Jag har verkligen ingen aning om vad problemet är, men det är inte bara jag som har det tydligen.. EDIT: Glömde att säga att fönsterna är fristående polygoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare v10
|
![]()
Bear du hade rätt!
Jag hade missat en ruta för materialet, och där i ändrade jag från "None (Opque) till "RBG intensity", vilket nu gör att loket ser ut som det ska! Har lite små sakerl att fixa, sen så finns det ju rätt så givna personer som ska få måla lite på loket före release. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tidigare v10
|
![]()
har ingen aning om varför boggierna inte visar sig på första bilden, men dom är där i spelet iaf!
![]() ![]() ![]() ![]() Har faktiskt även lyckats få in fönster på modellen! fast dom måste mörkas till lite så att man ser att dom är där, sen så måste jag även fixa så att Mina boggier sitter på loket, men vet inte riktigt hur det ska gå till, om någon känner sig manad att få in boggierna så är det bara att höra av sig. ![]() Lite små saker kvar att greja, men den är snart redo för trainz! |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|