Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Go Back   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-11-2010, 06:58 PM   #1
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Question C20 T-bana Preview

Hej! Jag har laddat ner Svoyagers Layout på T-banan.
Den heter T-bana Preview men när jag kör så är det massa med
spår på sidan tex vid en station fast ingen anknytning
med spåret som man kör på?
Vad är är det som är felet?

Tacksam på svar
Rc611 besöker inte forumet just nu  
Reply With Quote
Old 11-13-2010, 11:24 AM   #2
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Default

Här är en bild, man ser på vänster sida tex att det är massa med spår.??
Attached Images
File Type: jpg martin1010_20100316_0000.jpg (109.1 KB, 126 views)
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-13-2010, 11:59 AM   #3
benkegbg
Medlem
 
Join Date: Feb 2005
Location: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Posts: 1,436
Default

Hej!
Vilken station är det? Jag har letat lite och kan inte se något sådant i mitt spel. Däremot uppstår - inte bara här utan även i andra sessioner och rutter - mystiska vita splines. Det är oförklarligt. Det går att radera, men inte att använda sök-funktionen, eller "get"-knappen på dem.
Bilden är från Slussen i Tunnelbana Preview. Syns både i Trs2010 som Trs2009.
Hälsningar
Attached Images
File Type: jpg Slussen.jpg (83.5 KB, 124 views)
__________________
Benkegbg
Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg.
benkegbg besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-13-2010, 12:35 PM   #4
MatsH
Månadens bild - Mars 2005
 
Join Date: Feb 2002
Location: Leksand
Posts: 1,177
Default

Quote:
Originally Posted by benkegbg View Post
Hej!
Vilken station är det? Jag har letat lite och kan inte se något sådant i mitt spel. Däremot uppstår - inte bara här utan även i andra sessioner och rutter - mystiska vita splines. Det är oförklarligt. Det går att radera, men inte att använda sök-funktionen, eller "get"-knappen på dem.
Bilden är från Slussen i Tunnelbana Preview. Syns både i Trs2010 som Trs2009.
Hälsningar
De vita linjerna symboliserar väl splines som ska vara där men inte finns installerade på datorn.
Därför kan du inte heller använda "get"-funktionen.

Orginalfrågan i denna tråd vet jag tyvärr inte svaret på.
mvh .... Mats
__________________
MatsH besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-13-2010, 01:18 PM   #5
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Join Date: Oct 2008
Location: Stockholm
Posts: 2,907
Default

Quote:
Originally Posted by Rc611 View Post
Hej! Jag har laddat ner Svoyagers Layout på T-banan.
Den heter T-bana Preview men när jag kör så är det massa med
spår på sidan tex vid en station fast ingen anknytning
med spåret som man kör på?
Vad är är det som är felet?

Tacksam på svar
Allt som rutten kräver finns inte installerat.
Och i TS09 (vet inte om det är så i 10) ersätts saknade splines med exempelspåret.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-13-2010, 01:31 PM   #6
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Join Date: Aug 2007
Location: Stockholm
Posts: 2,508
Send a message via MSN to Micke.L
Default

Quote:
Originally Posted by benkegbg View Post
Hej!
Vilken station är det? Jag har letat lite och kan inte se något sådant i mitt spel. Däremot uppstår - inte bara här utan även i andra sessioner och rutter - mystiska vita splines. Det är oförklarligt. Det går att radera, men inte att använda sök-funktionen, eller "get"-knappen på dem.
Bilden är från Slussen i Tunnelbana Preview. Syns både i Trs2010 som Trs2009.
Hälsningar
Har du lyckats få igång rutten i TS2010??
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-13-2010, 02:40 PM   #7
dealizh
Medlem
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 156
Default

Rutten fungerar i 2010 utan prolem
dealizh besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-13-2010, 02:49 PM   #8
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Join Date: Aug 2007
Location: Stockholm
Posts: 2,508
Send a message via MSN to Micke.L
Default

Quote:
Originally Posted by dealizh View Post
Rutten fungerar i 2010 utan prolem
Inte för mig... massor av saker som saknas..

Se denna tråd http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=26392&page=3
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-14-2010, 08:46 AM   #9
Rc611
Medlem
 
Join Date: Feb 2009
Location: Tyresö,Stockholm
Posts: 500
Question

Kan man se på något sätt vilka saker som saknas?
Sakerna borde finnas på filen som man laddade hem från Svoyagers hemsida??
Rc611 besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Old 11-14-2010, 11:15 AM   #10
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Join Date: Aug 2007
Location: Stockholm
Posts: 2,508
Send a message via MSN to Micke.L
Default

Quote:
Originally Posted by Rc611 View Post
Kan man se på något sätt vilka saker som saknas?
Sakerna borde finnas på filen som man laddade hem från Svoyagers hemsida??
De saknas inte direkt utan de är skadade, så att spelen vill inte visa upp rutten då. Om du bläddrar i tråden jag länkade finns det bilder på de saker som jag saknar.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +2. The time now is 10:28 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009