Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-04, 21:35   #1
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
Standard

That's it .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 01:19   #2
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Så efterlängtat och så snyggt jag vill bara köra
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 12:44   #3
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

experimenterade med att ta in den i trainz för en snabb koll av modellen och proportionerna, det enda är egentligen att jag måste höja modellen någon DM, annars så är det inte så mycket att anmärka på, sen så måste jag även vända modellen 180 grader då den för tillfället är bakvänd, det är någon som gått galet i exporten mellan dom olika programmen, så måste jag även lista ut varför texturerna inte vill fungera, men det är ett senare problem.





Jag börjar se ljuset i tunneln!
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 12:59   #4
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
Standard

Ser man på, kul att se loket inne i en simmulator i.a.f.
Då är det bara att hoppas på att du klurar ut vad det är som spökar.

En fråga: Ser att loket saknar koppel änsålänge.
Kommer du att göra det som en egen mesh?
Tänkte för oss Trainzare, i.s.f. vore det enkelt att utrusta loket med ex.vis STL-kopplet, då man bara behöver ta bort koppelmeshen ur configens meshtable, utan att det påverkar loket iövrigt.
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-11-05, 13:11   #5
Marcus Gustavsson
Tidigare v10
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Ser man på, kul att se loket inne i en simmulator i.a.f.
Då är det bara att hoppas på att du klurar ut vad det är som spökar.

En fråga: Ser att loket saknar koppel änsålänge.
Kommer du att göra det som en egen mesh?
Tänkte för oss Trainzare, i.s.f. vore det enkelt att utrusta loket med ex.vis STL-kopplet, då man bara behöver ta bort koppelmeshen ur configens meshtable, utan att det påverkar loket iövrigt.

Jag har funderat av och till på detta, och har två problem som förföljer mig..

1: Vet inte riktigt hur jag ska göra för att göra ett snyggt koppel, vilket då leder mig till att vilja utrusta det med det fantastiska STL koppel systemet.

2: Men om jag utrustar det med STL koppel så har jag ju det problemet att då finns det ingen multipel kabel på loket.

Så jag fortsätter att klura på detta lite till.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009