![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Du har alldeles rätt, det var en "UnForced Obstacle". De enda av mina byggen som har en load-mesh för lastning och lossning är dom som inte syns i preview - alltså bort med load-mesh-containern och då fungerar det i preview-rutan.
Det beror tydligen på att i första frame för Load-mesh-animationen ligger meshen 1000 m under z=0 (alltså på z = -1000) - för att inte synas på vagnen. Tydligen lägger då Trainz hela preview:n 1000 m bort. Denna idé är annars bra för load-meshen men det finns andra sätt att lösa det på, där korvtiger kan ha ett finger med i spelet? Bilderna visar en "preview"-synlig kalkvagn samt vad jag tagit bort ur config. Tänk om det funnits en enkel lösning till alla problem i Trainz, men icke då!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|