|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
inga attachments point behövs alls..
jag har börjat med ett mer väldetaljerat normalspår, tanken har varit smalspår med.. men min bristande kunskap att göra texurer visade sig då.. kolla i http://www.auran.com/TRS2006/uploads...iles/CCGTC.pdf Där finns svaret!
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
Det där är väl om man inte har en mesh till? saken är den att jag har en mesh, och jag vet inte hur man får in den i CCP och få den att fungera i trainz sedan.. (jag har testat att exportera den som normalt* in i trainz men den blir osynlig) *= som man exporterar in lok, vagnar och objekts.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
Skriv ett PM till mig så kan jag hjälpa dig vidare om du vill
![]() så slipper denna tråd blir som en chattsida
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Först ska spårets räls över kant (rök) vara 3dm över Z=0.
Sedan ska spåret utgå ifrån Y=0 och gå i positiv Y-riktning det antal meter vars upplösning du vill ha på. Jag rekommenderar nog 2m. Den längden ska sedan ställas in i configen för att spåret ska få rätt längd.
|
|
|
#5 |
|
Medlem
|
japp det är 3dm över Z-0,0 och är på 2meters längd från Y till Y-2m. men hur ska man ställa in längden i configen?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Lägg till:
length 2 Kom också ihåg att ta bort de polygoner som sitter på änden av ballasten, eftersom de inte kommer att synas. Dessutom bör bu lägga till taggen: uncached_alphas 1 annars kommer du få massor av konstiga problem med alphorna i ballasten.
|
|
|
#7 |
|
Medlem
|
När jag har lagt till dem, och trycker 'commit' så klagar: Error: The Tag 'length' is not permitted within a container of type 'track'. och Error: The Tag 'uncached_alphas' is not permitted within a container of type 'track'
jag vet inte om det har nån betydelse att jag berättar men det är TS2009/TS2010 jag har.. (om det har någon betydelse) |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|