Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-23, 13:21   #3
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Låter som en strålande idé. Det gäller bara dela in arkivet på ett logiskt genomtänkt sätt så att saker blir lätta att hitta. Varje del måste ha en tydlig etikett som innehåller beskrivning av delen. Kan du, Marcus, fundera ut ett sådant?
En downloads del för denna delen av forumet, samt sub folders med tilldelade tidsspann, typ 1850-1900 / 1900-1950 / 1950/2000.
Och sen i dessa delar kan man ha fler sub folders, så som "Buffertar" eller "Hjulaxlar"

Och varje fil ska då ha ett tilldelat årtal till sitt namn, så att det är lättare att sortera den.

Ett liknande system gör det relativt simpelt att hitta det man vill ha, till exempel, om jag skulle bygga på en 60-talare, med fyrkantiga bufferttallrikar, så letar jag mig in i downloads, för att sen gå in i mappen 1950/2000, och kollar i sub foldern där jag kan hitta en lämplig fil.

Varje fil ska då även märkas med ett karakteristiskt drag, typ : Buffert, rund, modell 1900/1950.

Detta är bara ett förslag, spåna gärna vidare på ett bättre system.
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:23.