| 
	
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
		
			
  | 
	|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Veteran 
			
			
			
			Reg.datum: Jul 2008 
				Ort: Fagersta 
				
				
					Inlägg: 5 542
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Amtrak är USA:s främsta passagerartågbolag... 
		
		
		
		
		
		
			![]() Dessutom kör inte Amtrak X2000! 
				__________________ 
		
		
		
		
	Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
   
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jul 2006 
				Ort: Gävle 
				
				
					Inlägg: 281
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | |
| 
			
			 Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2001 
				Ort: Huddinge, Sweden. 
				
				
					Inlägg: 6 377
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Under 1990-talet visade flera länders järnvägsförvaltningar intresse för det svenska snabbtåget X 2000, då det enligt marknadsföringen krävdes förhållandevis små investeringar i bananläggningen. ABB och SJ lånade ut tågsätt till flera järnvägsförvaltningar för utvärdering, bland andra till Amtrak (USA), DB (Tyskland), NSB (Norge) och Kina. X 2000 (utan drivenhet) provades även i Australien http://www.google.se/images?hl=sv&rl...ed=0CCkQsAQwAA 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			Bengan Senast redigerad av Bengan den 2010-08-20 klockan 00:04.  | 
|
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Veteran 
			
			
			
			Reg.datum: Jul 2008 
				Ort: Fagersta 
				
				
					Inlägg: 5 542
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Ja, det stämmer bra, men så vitt jag vet så var den utlånade X2:an under hela USA-vistelsen målad i SJ:s gammla färgsättning, förutom att den fick en liten Amtrak-logotyp under vindrutan  fram och bak. Dock valde Amtrak att bygga sina egna snabbtåg, som dock är ganska lika X2000, med kortglutning, dock har varje tåg 2 drivenheter istället för en, och dessa är licensbyggda i USA efter franska TGV-Resau. 
		
		
		
		
		
		
			 
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
| 
			
			 Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem 
			
			
			
			Reg.datum: Aug 2001 
				Ort: Huddinge, Sweden. 
				
				
					Inlägg: 6 377
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Precis och det är den ommålningen som fargus tar upp tillsammans med den kinisiska varianten av X2.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Bengan  | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
| 
			
			 Medlem 
			
			
			
			Reg.datum: Jan 2010 
				
				
				
					Inlägg: 379
				 
				
				
				
				
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jag tycker att båda X2000 i gamla målning har samma interiör, fast på Amtrak så står det X 2000 med ett långt röd sträck och den kinesiska X2000 har kinesiska bokstäver och sen nån logotype.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
		
  | 
	
		
  |