|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
| Visa resultat för omröstning: Vill Du att V3 byggs och laddas upp? | |||
| Ja |
|
92 | 89.32% |
| Tja |
|
6 | 5.83% |
| Nej |
|
5 | 4.85% |
| Antal röster: 103. Du får inte rösta i den här omröstningen | |||
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Börjat bearbeta underredet (gångbord, ram), återstår bromsar, fjädring m.m.
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Portugalete
Inlägg: 92
|
Magnificent wheel, let the rest of the machine now
__________________
![]() Mi Blog https://trainzportu.blogspot.com.es/# Mi canal YouTube https://www.youtube.com/channel/UCyo...view_as=public |
|
|
|
|
#3 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Modellerat bromsmekanismen. Hydralikdelen = bromscylinder fram (t.v.) via häv- och länkarmar kopplade till bromsbackarna vid hjulen. Mekaniska delen = en exenterarm bak manövreras via en ratt i hytten och påverkar via en lång länkstång kopplad till den stora hävarmen fram. Var detta begripligt m.h.a. bilden ????
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
|
|
|
|
|
#4 |
|
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 080
|
Ja, jag säger då det.
Inte nog med att du är extremt duktig & snabb när det gäller att bygga, du har full koll på detaljer och funktioner också. IMPONERANDE .
__________________
Ekan |
|
|
|
|
#5 |
|
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
ah vackert! V3 ligger mig varmt om hjärtat av två anledning, 1: det finns ett som står i landeryds lok stall, och 2: jag föredrar faktiskt växlingsarbete och V3:an är ju helt perfekt för det!
![]() Fortsätt arbetet i samma stil som du gjorde med B6:an så kommer vi snart ha ett av Sveriges trevligaste lok till trainz. |
|
|
|
|
#6 |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Börjat förma karossen. Främre huven och grillen var värst (polygonmetoden är inte min favorit men blev hyfsat till slut). Dörr- fönster- och luckmallar sparade (bra att göra det när man skär ut öppningarna). Börjar väl snart likna "gamla Enslingen?).
PS. Om ni tycker jag är tjatig med mina inlägg så tänk på att detta är min logg till bygget (jättebra att gå tillbaks och kolla hur man gjorde när man bygger nytt!). DS.
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
Senast redigerad av lan den 2010-05-14 klockan 22:39. |
|
|
|
|
#7 |
|
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 377
|
Absolut inte tjatigt.
Bara kul, att få följa med från början och se hur allt tar form.
__________________
Bengan |
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem
|
Mycket fint, fortsätt så
Mvh Christian Petersson |
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|