Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-26, 20:33   #1
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Exclamation 70 gatusignaler får bytas ut?

I PT GBG har vi sedan beta rutten blev klar bytte vi namn på senssionen och skapade en ny efter de har AJs Cross ,3,5m , 5 m osv börjat krångla, man har en error och att signalen visar rött & gult & hoppar hur den vill visar grönt ljus när vagnen kommer vilket är fel, vi misstänker att de är de som gör att de inte finns än enda bil i rutten? Är de någon som vet om man behöver ha trafic controll saken vid varje signal, annars måste runt 70 signaler av den typen bytas ut och kolla om de fungerar..., kanske även göra en ny senssion till?
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-04-26, 20:51   #2
henke327
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 334
Standard

Om jag fattat frågan rätt så behöver du en traffic controller vid varje korsning där två vägar korsar varandra. Korsar däremot väg och spår behöver du inte det.
henke327 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-26, 22:14   #3
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Question japp

Citat:
Ursprungligen postat av henke327 Visa inlägg
Om jag fattat frågan rätt så behöver du en traffic controller vid varje korsning där två vägar korsar varandra. Korsar däremot väg och spår behöver du inte det.
okaj så tänker jag med men då e frågan varför signalerna inte stämmer med systemet, att de lyser lite hur de vill även i kör läget, har en error i hörnet där de står error tramcross osv... visar en bild från Göteborg hur felet ser ut även i körläget när de kommer än vagn. Som du ser ( bilden är vid Ullevi) ,signalen visar helt fel, jag ändrar till höger trafik och allt men inget vill hjälpa funderar om de e fel på senssionen...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TRAMGBG_20100426_0000.jpg (110.0 KB, 94 visningar)
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 02:11   #4
henke327
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBGtram Visa inlägg
okaj så tänker jag med men då e frågan varför signalerna inte stämmer med systemet, att de lyser lite hur de vill även i kör läget, har en error i hörnet där de står error tramcross osv... visar en bild från Göteborg hur felet ser ut även i körläget när de kommer än vagn. Som du ser ( bilden är vid Ullevi) ,signalen visar helt fel, jag ändrar till höger trafik och allt men inget vill hjälpa funderar om de e fel på senssionen...
Jag har som tur är aldrig upplevt dessa fel så jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer. Har du testat en helt ny bana med bara en eller ett par korsningar? Uppstår samma fel då? Om inte felet uppstår då så är det kanske så illa som du säger ett fel på senssionen.
henke327 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 13:16   #5
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Smile

Okaj ska undersöka de , annars får jag väl bara göra en ny senssion och hoppas på e bästa, visar en bild på error texten..., annars får jag byta ut alla ca 70 övergångar, om inte de 1:a hjälper då...

BILD: Error meddelanden fattar jag mig inte på , kanske nån annan gör? ( Bakgrund, Linneplatsen, GBG)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg TRAMGBG_20100427_0002.jpg (108.4 KB, 77 visningar)
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 13:56   #6
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

uhum..
Har du namngivit om alla objekt efter du bytte session?

För varje korsning måste ha ett namn (vilket dom borde haft innan). Så om du gjorde en ny så borde tex inte riktigt namnen följt med.. :/
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 16:51   #7
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leoj Visa inlägg
uhum..
Har du namngivit om alla objekt efter du bytte session?

För varje korsning måste ha ett namn (vilket dom borde haft innan). Så om du gjorde en ny så borde tex inte riktigt namnen följt med.. :/
Oj, de visste jag inte , de kan ju vara de som krånglar då, hoppas de fungerar när jag namgivit alla signaler då .. återkommer efter jag döpt alla signaler...
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 17:22   #8
henke327
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leoj Visa inlägg
uhum..
Har du namngivit om alla objekt efter du bytte session?

För varje korsning måste ha ett namn (vilket dom borde haft innan). Så om du gjorde en ny så borde tex inte riktigt namnen följt med.. :/
Jag har aldrig namngett korsningarna, det fungerar ändå för mig. Vad jag vet står det inget om det i hans tutorial som finns på hans hemsida heller...
henke327 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 18:38   #9
leoj
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
Standard

Inte jag heller..
Läs manualen 3 gånger till och kolla vad den säger..
Att googla felet hjälper lite kanske..

Försökt det nästa gång :P

Detta fick jag fram (från tillverkaren)
Citat:
In the case of the first post in the thread the assets (which are mine) are not faulty but they require a particular naming convention to be used if they are to work correctly. The likely cause of the exception is that the user had accidentally got this wrong.
__________________
/Leoj
Jaudidamdamdubidamdam
leoj besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-04-27, 19:00   #10
GBGtram
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Hisingen
Inlägg: 776
Standard

Okaj jag har mäkrt nåt sällsynt nu, de e inte fel på signalerna, utan på rutten! Jag prövade signalen på en annan rutt där lyste de grönt hela tiden, men i PT GBG rutten byter de färg hela tiden, jag vet inte om jag ska ignorera de men jag har nytt namn på alla signaler och inget hjälpte så jag kanske få göraen ny rutt och göra merge a route istället, ända nackdelen e att alla spår vid varje hållplats måste kopplas in manuellt ( 133x2 st)!!
__________________

-En av grundarna-
Markus

Konduktör på Ringlinien
Rangerförare på Spôrvägen
GBGtram besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:51.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009