Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-23, 13:06   #1
newS
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ostfreesland/Tyskland
Inlägg: 589
Standard

Do you make a fantasy-route?

If not, I can help you to become the correct terrain with the correct coordinates.
__________________
newS besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 13:10   #2
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
Standard

Yes, I am trying to make my first route. This is for fantasy-routes, not real ones!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 16:15   #3
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Det där med beskrivning av rutten visste jag redan om. Man redigerar html-filen med exempelvis Anteckningar.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 16:20   #4
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Det där med beskrivning av rutten visste jag redan om. Man redigerar html-filen med exempelvis Anteckningar.
Och inget säger du!????? Upp med alla tips du hittat och sånt du klurat ut. Ni är ju långt före mej i byggandet!

Hur är det med att byta ladd-bild t.ex. Hitta nån guide på uktrainsim, men fatta halvsju av den....
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2010-01-23 klockan 16:23.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 16:33   #5
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Och inget säger du!????? Upp med alla tips du hittat och sånt du klurat ut. Ni är ju långt före mej i byggandet!

Hur är det med att byta ladd-bild t.ex. Hitta nån guide på uktrainsim, men fatta halvsju av den....
Byta laddbild är jag också intresserad av att veta hur man gör

newS borde veta
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 17:07   #6
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Och inget säger du!?????
Nej, inget har jag faktiskt sagt.... I fortsättningen ska jag vara bättre på det.
Jag har försökt med laddarbilden. Men när jag konverterar Xml-filen tillbaks till bin-fil blir det något konstigt felmeddelande!?
__________________
//Bombardier Train



Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-01-23 klockan 17:08.
Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 19:45   #7
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
Standard

Fasen...denna tråd borde vart i guider...

Hoppas nån som vet hur man gör sin egen ladd-bild kan bidra med en guide, det vore kanon!
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-23, 22:59   #8
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
Standard

Har gjort en ladd-bild till Bergslagsbanan, bara för att prova. Nu är det bara det svåra kvar...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg norm.jpg (106.4 KB, 100 visningar)
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:17.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009