Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-16, 14:23   #1
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Det är väldigt tyst här

Ingen som vill gissa? Ingen som vill kommentera? (det måste ju inte vara positivt, vill bara höra vad ni tycker..)

Här är iaf ett dieseltåg som dundrar förbi.

Hej!

Var har du hittat det tåget? Skulle gärna vilja köra det.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 14:36   #2
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Hej!

Var har du hittat det tåget? Skulle gärna vilja köra det.
Det finns att köpa hos steam (eller andra leverantörer??). Som sagt är det paywere och kostar typ 14£. Det medföljer några olika scenarios till originalrutterna också..
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 14:41   #3
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Synd att den kostar. Finns nästan inga motorvagnar som är gratis.
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 14:59   #4
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Synd att den kostar. Finns nästan inga motorvagnar som är gratis.
Nepp, men den här är riktigt bra att ha till t.ex Oxf-Pad för att den har inställningsbara destinationsskyltar som kan visa alla möjliga engelska stationer..

T.ex

Paddington, York, Oxford, Reading, Didcot Parkway, Darlington, Brighton, Gatwick Airport

Och typ 30 till

Back to topic så har jag kommit en bit på staden. Tycker denna ser lite bättre ut än Ömål.. Vad tycker ni? Denna ligger ca 3min från Riggby (i 100km/h)

__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 18:30   #5
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Två bilder till Kommentera gärna!



__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 18:55   #6
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
Standard

Ser bra ut, men skippa järnvägsövergången. Om den ska vara för människor, så kanske det går att be NewS snällt om perrongbommar...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-16, 19:01   #7
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Ser bra ut, men skippa järnvägsövergången. Om den ska vara för människor, så kanske det går att be NewS snällt om perrongbommar...
Det finns ju ett par övergångsbommar men

1. de är inte statiska objekt (utan de fälls ner när tåg kommer och det krånglar för mig)
2. de är för långa.

Har bett News om så mycket senaste tiden, så han borde få vila lite nu
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 09:05   #8
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
Två bilder till Kommentera gärna!



Ser bra jättebra ut, men nu måste jag bara få fråga, vad hittade du den där plattformsänden? Jag har letat, men inte hittat något. Följer den verkligen med News plattformspaket?
Tacksam för svar...
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 12:09   #9
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Ser bra jättebra ut, men nu måste jag bara få fråga, vad hittade du den där plattformsänden? Jag har letat, men inte hittat något. Följer den verkligen med News plattformspaket?
Tacksam för svar...
Plattformsändar finns inte.. Du använder ett verktyg som finns i menyn när man har spår markerat.. Jag kan göra en lätt guide, så slipper vi gå mer OT här =)
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:31.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009