Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > Landskapsdesign - DTG - Train Simulator

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-13, 09:39   #1
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
... om man köper foliage package 01 från denna hemsida https://www.elicense.com/railsim/store/

Där ingår de växter jag har använt. Har man köpt spelet från Steam så ingår detta paket redan ...
Det gör inget om man saknar eller inte vill betala för saker i landskapet, rutten går att köra ändå.
Vad som händer är att det blir luckor i landskapet för saker som man saknar.
Kan se lite tokigt och tomt ut på vissa ställen men det hindrar inte att man använder banan.

Har du försökt dig på att få till lite bättre höjder?
Tunneln på senaste bilden ser lite malplacerad ut.
Nästan att man fruktar man ska trampa igenom tunneltaket.

/Anders
KMW besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 10:03   #2
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 877
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Det gör inget om man saknar eller inte vill betala för saker i landskapet, rutten går att köra ändå.
Vad som händer är att det blir luckor i landskapet för saker som man saknar.
Kan se lite tokigt och tomt ut på vissa ställen men det hindrar inte att man använder banan.

/Anders
Hej!
Va tokigt! Jag har inte råd att köpa såna saker för att få hel landskap.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 12:20   #3
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Som Anders säger så funkar rutten utan växtpaketet, bara att jag tror att det skulle bli väldigt tomt på vissa ställen.. Men funkar gör den nog.

Tunneln kommer att fixas till innan släpp.. I linje 2 har jag lite mer lutningar i landskapet (t.ex stationen ni har sett ligger på en liten kulle och tunneln här går ner under marken istället för igenom ett berg )
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 14:08   #4
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Hoppar tillbaka till linje 1 för att visa stationsskyltningen. Ett underbart arbete av Swen / News.



__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 14:11   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 922
Standard

Såg att växtpaketet kostar bara 5 euro och det har väl alla råd med!????

Ruskigt verkligt Micke L!
__________________
Mvh Pirpen

Senast redigerad av Pierre den 2010-01-13 klockan 14:12.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 14:17   #6
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Såg att växtpaketet kostar bara 5 euro och det har väl alla råd med!????

Ruskigt verkligt Micke L!
Tack så mycket Den svenska känslan hade varit omöjlig att få till utan newS hjälp. Alla hans skyltar och signaler. Och KMW förstås, utan honom hade signalerna inte funkat

Vad gäller växtpaketet så rekommenderar jag det verkligen. Särskilt gräset gör miljön väldigt fin. Och 5 euro kan väl de flesta spara ihop till. Förstår att 150:- för ett lok kan kännas onödigt, men växterna är värt varenda öre.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!

Senast redigerad av Micke.L den 2010-01-13 klockan 14:19.
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 16:28   #7
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 877
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre Visa inlägg
Såg att växtpaketet kostar bara 5 euro och det har väl alla råd med!????

Ruskigt verkligt Micke L!
Inte alla har råd. Finns ju arbetslösa och pensionärer. Pensionen neråt och priser upp gör att det blir svårare.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 16:52   #8
Bombardier Train
Tidigare Ruben
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 907
Standard

Ang. stationsskyltarna så var finns dessa att ladda ner?
__________________
//Bombardier Train


Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-01-13, 17:07   #9
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Ang. stationsskyltarna så var finns dessa att ladda ner?
De finns inte ännu, de är specialgjorda till Bergslagsbanan precis som signalnumreringsskyltarna
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:15.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009