Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-08, 17:21   #11
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
ser väldigt bra ut! är väldigt förvånad över att det var såpas polygon snålt ändå!
Hyggligt sagt Marcus,
polygongnetighet är nämligen min "ömma tå" - det blir så snyggt om man inte snålar!
Men jag kör mycket med optimize och "handnoppar" bort polygoner som inte syns men det är så kul att bygga så bantningskuren brukar komma i slutet när allt ser bra ut och funkar.

Jag har varit i datorbranchen sen 1975 och jag är övertygad om att inom fem år har vi processorer och grafik så att vi kan köra hundratals sådana här modeller samtidigt + "treez som vajar för vinden och "vajor" som korsar spåret m.m.

Tro nu inte jag bygger för framtiden - 1950-talet var mitt årtionde.
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:19.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009