![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#32 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Just det, och han har en kompis som heter Puh! Hawk, googla på "A.A. Milne" så fattar du.
![]() LOD är en allmän teknik och används i alla simulatorerna. Problemet är hur LOD vänliga modellerna är. Modeller som är svåra att optimera är också besvärliga att LODa (är ju samma sak man gör i princip, bantar polygoner). Enklaste varianten är att se till att mindre detaljer bara syns på närmare avstånd medan de stora delarna syns längre bort. Mer avancerat är att göra enklare kopior på de större delarna som växlas till på längre avstånd. Både motorvagnen och åsnan är väldigt fina modeller men svåra att banta och LODa pga tekniken som använts vid bygget. /æ |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|