Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-06, 11:33   #32
KMW
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
Lightbulb

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Åsnan heter IOR och hans envisa förgångare hette Dm.
Just det, och han har en kompis som heter Puh! Hawk, googla på "A.A. Milne" så fattar du.

LOD är en allmän teknik och används i alla simulatorerna. Problemet är hur LOD vänliga modellerna är.
Modeller som är svåra att optimera är också besvärliga att LODa (är ju samma sak man gör i princip, bantar polygoner).
Enklaste varianten är att se till att mindre detaljer bara syns på närmare avstånd medan de stora delarna syns längre bort.
Mer avancerat är att göra enklare kopior på de större delarna som växlas till på längre avstånd.
Både motorvagnen och åsnan är väldigt fina modeller men svåra att banta och LODa pga tekniken som använts vid bygget.

KMW besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009