![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() ![]() Hej ![]() Härligt inlägg. ![]() Nu känner jag att min lust vaknar för att bygga färdigt tre rutter som jag hållit på med i tusentals timmar, nya skarpa versioner av JBJ2, KMJ 3.5 och Greninge v.3 Kanske inte hinner med alla tre, men någon eller kanske.... ![]() Det kan ju bli en trevlig julkapp ![]()
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Nu kör jag inte längre svenskt iofs, men vem vet vad lite nya saker på den svenska fronten kan få en att göra? JBJ v2 och KMJ 3.5 kan nog bli grymt intressanta att göra aktiviteter till, speciellt nu med MSTS Bin osv ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Oj! Jag ramlar av stolen! Det är verkligen roliga nyheter av er. Jag håller på för fullt me min rutt. Lusten ökade för mig också!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Ja ja blev så glad att ja beställde en ny dator , som kommer redan i morgon från Komplett, jag bygger den själv och kommer att lägga på mitt XP som ja har licens på. Då vet ja att allt funkar. Sedan hinns de med att uppgradera till win.7 lite längre fram ![]()
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Blir det till och med någon NY rutt tror du? Den behöver ju inte vara jättelång i så fall.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag skulle precis testa att installera MSTS på Win 7 64-bit men upptäckte att den andra installationsskivan inte fungerar längre... Den går inte att göra kopia på i Vista heller, så det är fysiskt fel på skivan. *urk* Jag minns när jag för flera år sedan köpte MSTS att jag fick gå tillbaks till affären dagen efter för att byta ut installationsskivorna just pga att dom inte fungerade, så skivorna verkar inte hålla så bra kvalitet.
Precis som redan har sagts så är körkänslan i MSTS helt överlägsen. ![]() Hur som helst så hade jag inte köpt en ny dator med ett 32-bitars operativsystem på i dagsläget. Jag har kört MSTS på både XP x64 och Vista 64-bit utan problem. ![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Hoppas jag inte trampat på någon
Jo jag skrev att MSTS känns gammalt och det står jag för, jovisst jag plockar fram det ibland och "leker lite" Hawk skrev:"MSTS har utvecklats otroligt under dom senaste åren " ![]() sista patchen från microsoft gavs ut den 1 februari 2002 20:49:02 Vad menar han???? Däremot kan jag hålla med att det finns mycke roligt och snyggt material till MSTS, lite skrot har ju jag själv bidragit med. Men defakto: polygontätheten i MSTS är skrattretande låg, grafikmotorn är sämre än vad dagens mobiltelefoner har,ruttbyggandet känns föråldrat och krångligt, skriptmöjligheten ??? osv. och hur låter denna spec som MS skriver om spelet PC with 266 MHz equivalent or higher processor I dag 3.0 Ghz 32 MB of RAM for Windows 95/ 98/Me; 64 MB for Windows 2000 I dag Windows7 64bit Approximately 1.5 GB of available hard disk space for a full install, 500 MB of available hard disk space for a minimum install I dag 1 TB Quad-speed or higher CD-ROM drive I dag 20x DVD DirectX 7.0a video driver I dag DirectX 10 DirectX 7.0a or later compatible 4 MB video card capable of 800 x 600 resolution in 32K colors I dag 512MB video card capable of 2560x1600 resolution in 16M colors Låter inte denna spec lite gammal, ungefär som nån multimediadator som ELkontakten, NuffNuff eller någon annan surkålsätare försöker lura på stackars kunder med högt förrpris och superpris just nu? men åter till frågan Jovisst MSTS fungerar i virituell XP mode både på 32 och 64 bits windows7 proffesional eller högre. allt enligt MS själva se http://www.microsoft.com/windows/com...ving&os=32-bit konstigt att det bara verkar vara MS egna spel som fungerar? Sen är det naturligtvis så att det står alla fritt att tycka vad man vill och köra det man vill, men att vissa försöker kasta skit på vissa simulatorer känns lite omoget. ![]() så TUTA PÅ! Senast redigerad av pussgurkan den 2009-11-19 klockan 00:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|