![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
Hejsan!
Jag har liksom TRS2006 och TC (Trainz Classics). Jag har tänkt mig att köpa TRS2010/TS2010, men min fråga blir om TRS2010 är expansion till TRS2009? Om inte, är det värt att köpa den? Vad tycker ni? Det kostar liksom bara ca 350 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Jag tycker att det är ganska interessant att folk klankar ner på trainz och gämför med de andra simulatorerna. De kanske kommer i närheten när det gäller att sitta i hytten och köra ett tåg, men var det det som jag var ute efter så hadde åtminstånde jag legat på för att få förarutbildning på någon av museiejärnvägarna i stället. Jag har nog med mil som i lokhytt som banarbetare och tillsyningsman för att inte vara speciellt road av det.
Det är resten som gör trainz till det spel som det är. Möjligheten att på ett enkelt sätt bygga en stor modelljärnväg utan att behöva en hel källare. Godsflödes simulteringen. Möjligheten att agera tågklarerare och leda/programmera rörelserna för flera tåg. Vad gäller de här bitarna så kommer ingen annan simulator alls i närheten. Gämför hur man lägger spår i MSTS med hur enkelt det är i trainz. Personligen har jag köpt alla releaser sedan TRS2004 mest för att stödja Auran och den fortsatta utvecklingen av trainz. Att de sedan utnytjar det ekosystem av modellbyggare som faktiskt arbetar med platformen ser jag som något fantastiskt, jag ser hellre att auran använder mina pengar till att bygga en bra platform som vi alla kan hjälpas åt att fylla med innehåll. Man skall också vara medveten om att TRS2009 WBE explicit släpptes mer eller mindre som utvecklingsverktyg för att få fram modeller och banor till EE som nu något förskjutet har släppts som 2010 EE. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Jag gillar verkligen Trainz och lägger ner mycket tid med detta spel.
Jag har också köpt flera Trainz bland annat fick jag tag på TRS2007. Trots detta tycker jag att man med gott samvete kan kritisera både Trainz och Auran för det finns mycket de båda borde göra(rätta till). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Helt klart finns det saker som de kan göra bättre. Framför allt ser jag två saker.
1. Bakåtkompatiblitet, de har ett stort ansvar för att det material som folk har lagt ned tid på att skapa fortsätter att fungera. 2. Buggfixar, det har varit lite mycket buggar i alla nya versioner av trainz som det har tagit ett servicepack eller två att fixa. Ett exempel på dessa är de problem som finns med Alpha i 2009:an Det har dock talats om att dessa skall vara fixade i en uppgradering som distribuerades med treez, förhoppningsvis så kommer dessa fixar med i 2010. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Själv tillhör jag verkligen kategorin "Trainzlovers", icke destomindre tycker jag att man bör framföra (konstruktiv) kritik om sådan finns, iofs kanske mer direkt riktad till Auran i deras forum, men även kunna ventilera den här på forumet. Trotsallt, utan kritik och påpekanden fortsätter man lätt att göra fel och misstag om ingen uppmärksammar/kritiserar domsamma. MEN mycket har (och mer kommer förhoppningsvis) förbättrats på dom senaste updat. till TS2009. Har, efter att haft turen att vinna lite av Svenolov, build 40837, och MINA klagomål på spelet som jag har haft tidigare har verkligen minnimerats. EDIT: Såg ditt inlägg Bear, precis när mitt "landade". Är dåligt insatt i det här med alpha osv, men tror att det är fixat/förbättrat iom att bl.a Reginatågen inte längre är genomskinliga. Och ja, det problemet försvann iom min inst. av Treez, gick upp till build 40702 då.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2009-11-14 klockan 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Auran låter meddela att TS2010 blir försenat till den 23:e p.g.a problem med minnesanvändningen i programmet.
Infon på Aurans forum
![]() M.v.h Rojje Senast redigerad av Rojje den 2009-11-16 klockan 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hele deres spill er ett eneste stort bug ^^ Og jeg som ventet i spennign i dag. Og så tar det enda en uke. Auran begynner å miste min tillit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Citat:
Jeg vet at det vil være et godt produkt. Hvis det er problemer i dag de kan fikse i en uke, så er det utmerket.
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Foк meg virker det dumt, ad de ikke har rettet buggenne i 09 før de slipper 10. Og slik jeg ser det, er det en litt oppusset 06 som de selger bare for å selge. Ingen brukbare funskjoner, ikke måling av distanse i kurver, bump vann/is, eller innebygd snø på sporene. Pluss grafikkmotoren taper veldig med dagens moderne pcer, men alt dette er IMHO
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|