Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-10-29, 19:28   #4
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

[quote=bear;195372]Hur tycker ni att det fungerar att texturera med den UV mappning som är gjord? Det är automagi i blender och inte manuell mappning så den blir lite ologisk men i gengäld mappar man en bil på 5-10 minuter. Fungerar det bra att dela texturer mellan identiska object som jag har gjort på scanian eller skall jag mappa vänster och höger separat som på baklastaren.quote]

Nu är jag här igen, för att krångla till det för dig.

Jag skulle föredra, att vänster och höger mappas var för sig.
Då du har några kapellvarianter på G. Så skulle det vara kul, att måla några varianter utav ASG, Bilspedition, Svelast m.m. Men då kommer texten att vara spegelvänd på ena sidan. Om man nu inte mappar varje sida separat. Skriver man in text på dörren nu, så blir det spegelvänt på den andra sidan.
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2009-10-29 klockan 19:30.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:14.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009