![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Snyggt Bönan! Fast kanske kontaktledningsstolparna sitter lite väl tätt? (Kanske det bara är en synvilla...) Var finns de lila blommorna?
![]() Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-10-11 klockan 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Känner igen mig titta ut där när vi skulle träffas
![]()
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Tack till båda! Ang. de lila blommorna, så är det JVC-grönsaker. De finns på DL. Vet dock inte exakt vad de heter. Men hela JVC-sortimentet är att rekomendera då det innehåller realistiskt gräs som är snyggt att täcka marken med!
![]() ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2007
|
![]()
Jisses, snyggt bönan
![]() Vars är vi nånstans på bilderna förresten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Precis där Dalabanan slutar, där man korsar riksvägen, dalälven och en bank över långsjön.
![]()
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
En bild från Repbäcken, en inlånad Y1:a som kommer från Malung väntar på körtillstånd medan morgonens IC-tåg från Mora mot Stockholm C dundrar förbi.
![]()
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
JÄTTEFINT!!
![]() ![]() ![]() Snyggt Rc-lok, var kommer det ifrån? Och har den STW-koppel? Ser så realistiskt ut, både bilden och loket ![]()
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
DLS fungerar inte nu. Du skulle inte kunna skicka mej några cdp-filer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej Bönan!
Har läst hela tråden från början och tycker dina bana låter mycket intressant. Tittade också på filmen du lade in vid starten av den här tråden. Du frågade också om växlarna såg okay ut. Tydligen fick du inget svar så det kommer här, sent .... Jag brukar "räta ut" mina växlar genom att lägga in en "spline point" strax före växeln och sedan klicka på "straighten track". Men detta knep kanske du redan har listat ut under tiden du arbetat med banan. På bild 1 är det bara en växeln, på bild 2 så har jag lagt till spline point och rätat ut spåret mellan växeln och den punkten. Då blir rälsen lite mjukt kurvig och inte knyckig. Men som sagt, det har du kanske redan har upptäckt. Hälsningar
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Hej! Ja, jag lärde mig det av en annan tråd under byggets gång. Nu är saken så, att jag verkligen har tröttnat på att idiottrycka för att få ut träd. Av någon anledning tar det ca 1 minnut varje gång jag använder klistra in-funktionen. Och det tar tid...
![]() ![]() ![]()
![]() |
#11 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Passar inte galoscherna för någon med splines-träd, så får väl dom byta ut träden själv isåfall.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2010-02-08 klockan 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|