![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Har lyckats färdigställa "Kôrka". Den finns just nu i 3 olika upplösningar - high - medium - low. Endast lowmodellen är uppladdningsbar (3 MB). Hur vi gör med medium (10 MB) och high (35 MB) vet jag inte (förslag). Kyrkan ligger i en sluttning så det blir en del shaktingsarbete i vinter. Det vore roligt och se vem av er som lyckas bäst med planteringen och gestaltningen av omgivningen!
Bilderna är screenshots från TS2009, de första 4 är i highupplösning, de 3 sista är på samma detalj i upplösning high - medium - low så ni kan jämfora. Jag laddar upp low-versionen snart! Lycka till:
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Jag måste helt enkelt gå in och kommentera att verkar bli ett super objekt. Eller på språket från framsidan, gött helt enkelt:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
YouSendIt.com. Du kan ladda upp filer där (upp till 100 MB) helt gratis. Gäller dock bara i 7 dagar.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Jag tycker att du ska satsa på mellan upplösningen. Det har inte alt för stora förluster i detaljrikedom och den är ju betydligt mindre än high-upplösningen.
Annars ser det fantastiskt ut! ![]()
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Jag har zippat mediumtexturerna i två zip - Medium_1.zip och Medium_2.zip. Jag lägger ut dem på download. Instruktion kommer att finnas där.
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Mitt nästa projekt blir detta:
http://community.webshots.com/photo/...78404180OGiYqA Skall försöka mig på attached mesh för att få varianter. Texturerna kommer att bli "lättommålade" så kan vi få ännu fler variationer. Synpunktera gärna - jag kommer att lägga upp bilder under arbetets gång - så ni kan följa utvecklingen. Kommer att lägga upp en tråd som heter Scania-Vabis där ni kan följa arbetet!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2009-10-11 klockan 14:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|