![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Sundsvall
Inlägg: 25
|
![]()
...och kul att höra att det finns fler människor som har den attityden!
Angående D-loken En grej som jag kommer ihåg väl från då jag var liten var ljusblixtarna i kontaktorstativet inne i maskinrummet vilka avbildade sig mycket effektfullt mot frostoga maskinrumsfönster på vintermornarna. Ljuden: Huvudbrytarens tillslag efter man pumpat upp bågen. Kompressorn som går sporadiskt under drift, ventilatorerna, ljudet från kontaktorstativet i maskinrummet med sina smällar. De flämtande ljusen på strålkastarna var också typiskt för gammelloken. Fixar du fixa något av detta och då speciellt ljusfenomenen, då skulle du få ett stort plus i kanten för då blir det ståppäls direkt! Har du tips på någon bra tutorial på detta område så att man kan börja i någon ände och bygga sig vidare så vore jag tacksam för information om det? Slutligen en skapelse som många säkert fotat genom åren men som nu är borta. Hjulsatsen fick loket ärva från Da-lok när Da fick SAB-hjul. /H Senast redigerad av Håkan Zaar den 2009-09-03 klockan 09:37. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|