![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Kan någon nogot om "Normal = Bump Mappning i 2009? Skulle behöva hjälp med "Reflective" och "Evironment Reflective" Också!)
Bild 1: Lagt ut ritningar och byggt väggar och detaljer (här kan ni se mitt byggkoncept-Top view alltid ca. 4000 polygoner - REDAN!). Bild 2: Östra gaveln med några detaljer pålagda - tusentals polygoner - REDAN! Bild 3: Normalfönster - finns många-många! Bild 4 Takfönster - Finns ännu fler många! Bild 5 Takskägg = snickarglädje, bara 73 polygoner (Interpolation 3) Jag ser en färdig HiFi modell med 40 000 polygoner - det går ju inte för sig? Om jag skall fortsätta göra modeller till Trainz 2009 behöver jag lära mig "Normal Mapping" och "LOD" teknikerna. Om någon kan tipsa mig hur jag gör vore jag tacksam! Hör av er!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|