Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-16, 17:15   #7
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Då blir du väl ändå tvungen att ta in grejorna i gmax eller blender för att få in dem i trainz? I så fall är det väl bara att modifiera meshen i något av de programmen så att det stämmer.

Sen, inte för att vara elak eller något, men använd inte sketchup för att modellera till spel såsom trainz... Det är en halv-CAD-programvara och modellerna får i spelet en så onödigt sjuk polydistrubition och överanvändade av polygoner i allmänhet så för att det ska bli en vettig modell krävs mycket finjusterande i något mer spelfokuserat program. Vilket innebär att det är bättre att göra det "rätt" på en gång i ett program som använder samma typ av distrubition som spelet.

Men tycker du bäst om Sketchup ska du naturigtvis hålla dig till det
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:45.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009