![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Angående hytt så är det i dagsläget ett fristående projekt för CW-modeller, som Janne uttrycket fint i ett inlägg i annan tråd:
Citat:
Angående "paketlösningar" så ser jag egentligen det så att vi har trots allt har lite olika smakinriktningar och "paketlösningars" innehåll tilltalar förmodligen inte alla som är intresserade av CW. Dessutom skulle det innebära att varje enskild måste skriva på sig för en betydligt större summa än om man tar fordon för fordon. Detta skulle då resultera i för få beställningar för att det skulle ens komma igång och då skulle vi inte ha en fortsättning alls. Vartefter CW fått ut olika saker, lok, hytter mm, så arbetas det upp en erfarenhet som gör att den tråkiga fasen vi just nu befinner oss i för att få ut Rc i RailSimulator går mer flytande och även att 3D-modellen i vissa avseenden är byggd så det blir smidigt både för RS2009 och Rail Simulator eller RailWorks som den snart heter... Nu är sanningen den att vi måste lära oss en del grundläggande saker för RS, som i sig inte är komplicerade. Bara man vet hur. Min erfarenhet från att ta ut vagnar i Rail Simulator är att det går betydligt enklare och mer kontrollerat än i MSTS där min erfarenhet historiskt ligger. Men, innan man fått alla "aha-upplevevelser" på plats, så kan ju en enda enskild gåta ta hur lång tid som helst att lösa. När den väl är löst undrar man vad det va som tog sån tid... CW har jobbat en del "i det dolda" för att dels ta vara på erfarenheten av hur det gick i Rc-projektet och hur ska CW i detalj lägga upp fortsättningen för att det ska fungera på bästa sätt, inte bara tekniskt utan även hantering av "rörelsen" som sådan. Det som är sagt mellan CW och modellbyggaren är att vi får precis så som vi vill. Men arbete har sitt pris och därför är det enda rimliga idag att hytterna är separata projekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 858
|
![]()
Hej!
Jag tänkte på hytterna, finns det nå´t form Cab Editor som MSTS har, i Rail Simulatorprogrammet? Om det finns så är det ju bra att skapa hytter själva och släppa ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Nixpix, ingen speciell cab editor, utan design av en cab följer samma metodik och struktur som vilken modell som helst. Alltså modellering/texturering i 3d-programmet, sedan en blueprint som tilldelar "intelligensen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 858
|
![]()
Okej, vad synd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Ehh, va?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 858
|
![]()
Jag menar att det är synd, att skapa hytt krävs ju 3D-progam är bra för er som kan språket och teknikkunskaper. Jag kommer inte att klara av mig att fixa hytter vilket jag kunde med MSTS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Ja, det är ju sant förståss. Nu ska jag inte ta gift på att det inte går att göra nått liknande i 2D, men jag antar att tanken i första hand är att hytten ska vara 3D.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]() Citat:
![]()
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|