Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-11, 22:18   #1
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson
Tror knappast det är problemet, det har fungerat riktigt bra tidigare, och aldrig haft problem med varken CMP, TRS eller något annat spel för övrigt, och då har jag kunnat gjort flera saker.

CMP funkar varken om jag bara kör CMP eller om jag kör flera andra program samtidigt, så tror knappast det är problemet...
Okej! Jag vill bara hjälpa till.
Totte besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-12-12, 00:24   #2
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Provat systemåterställning? Går alltid att ångra. Försök att komma ihåg när det började j*vlas och välj en återställningspunkt vid den tiden och prova.
Ofta står det vid varje återställningspunkt om du har inst. något program eller någon uppdat. och isåfall vilket. Börjar det att funka vid någon återställningspunkt bör du kunna hitta vad som orsakat det om det beror på något du har installerat. Ett tips i alla fall. MVH. Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2008-12-12 klockan 00:35.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-04-08, 19:19   #3
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Bumpar upp den här tråden, och inser till min stora förtvivlan att jag ju måste ha missat Ekankals inlägg där.. *grmpf* Lär ju säkerligen ha kunnat rädda allt... Får verkligen hoppas det inte är ett alltför allvarligt regelbrott...

Nu är man inne i April och närapå ett halvår efter det att problemen började, så en systemåterställning känns ju inte riktigt aktuell...
Har inte rört TRS på säkert 2-3 månader, och fick nu för mig att testa. Tog bort dom senast installerade contenten, och prövade. Men samma resultat

Läser igenom tråden och ser vad Janne skrivit längre upp, om saker som stör CMP. Tror mycket på det, vet det var någonting jag laddade hem och efter det började CMP strula. Men vad, vettekatten. Laddade hem ett stort paket just då..-.-
Vet ett sätt att testa, och det är ju att ta bort objekt efter objekt och pröva. Men det känns liite väl, har ju dessutom prövat att ta bort allt efter det jag misstänkte var problemet.

Problemet är alltså fortfarande detsamma som i höstas, och får verkligen hoppas någon skulle kunna ha något förslag...
Tack på förhand, och hoppas att det inte är ett allt för stort besvär att jag bumpade tråden...
Gammal 2009-04-08, 20:12   #4
ekankal
Veteran

Standard

Hej du. Kul att du inte verkar gett upp Trainz helt.
När du gjorde ominstallationen, tog du bort ALLA filer vid avinst. först?
Annars kan du ju prova med:
kopiera localmappen till en annan plats på hårddisken.
Avinst. Trainz (ALLA filer).
Gör en ordentlig diskrensning.
Inst. Trainz och SP1.
Starta och kolla om CMP funkar (det borde det göra).
Ta bort "asset.tdx" och "cache internet" (om dom finns) och koppiera tillbaka localmappen.
Funkar det inte då, måste det bero på något content som du har inst.
MVH. Ekan
Gammal 2009-04-08, 20:24   #5
Dson
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ekankal Visa inlägg
Hej du. Kul att du inte verkar gett upp Trainz helt.
När du gjorde ominstallationen, tog du bort ALLA filer vid avinst. först?
Annars kan du ju prova med:
kopiera localmappen till en annan plats på hårddisken.
Avinst. Trainz (ALLA filer).
Gör en ordentlig diskrensning.
Inst. Trainz och SP1.
Starta och kolla om CMP funkar (det borde det göra).
Ta bort "asset.tdx" och "cache internet" (om dom finns) och koppiera tillbaka localmappen.
Funkar det inte då, måste det bero på något content som du har inst.
MVH. Ekan
Hehe, med alla screenshots man ser blir man ju sugen att börja bygga lite igen..!
Jag har för mig att jag gjorde något sånt när jag ominstallerade? Men var ju ett halvår sen, kanske får ta och göra om den... Ska pröva så återkommer jag.

Bombardier Train; Nä. Knappast. Hade det haft med systemkraven hade det ju inte fungerat i över ett år tidigare, eller hur?

Och ja, TRS fungerar smärtfritt. Bara CMP som fått för sig att jävlas.
Gammal 2009-04-12, 11:24   #6
Dson
Medlem

Standard

Nej, gav inget som helst resultat... *suckar vidare*

Men, hittar bara assets.tdx, och i cache-mappen hittar jag bara ett gäng mapparna och messages.dat. Har för mig att det ska finnas en till fil där, som man ska kunna ta bort då TRS ändå återskapar den?

Kopierade "local", Avinstallerade TRS, tog bort allt vad Auran hette på C-disken, gjorde en diskrensning (som f.ö. frigjorde hela 29 gb), och installerade TRS06 igen samt SP1 direkt efteråt...
Men ingen skillnad...

Vill verkligen inte ge upp med TRS, (har iofs inte byggt sen det började krångla för ett halvår sen) men ser nästan inget annat alternativ...
Gammal 2009-04-12, 13:48   #7
ekankal
Veteran

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Nej, gav inget som helst resultat... *suckar vidare*

Men, hittar bara assets.tdx, och i cache-mappen hittar jag bara ett gäng mapparna och messages.dat. Har för mig att det ska finnas en till fil där, som man ska kunna ta bort då TRS ändå återskapar den?
I cachefoldern kan det isåfall finnas en som heter "assets.bku" som man också ska ta bort. MVH. Ekan
Gammal 2009-04-08, 20:15   #8
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard

Fungerar TRS i övrigt, när du är inne i "Surveyor" och/eller "Driver" etc.?
Kan nog ha med systemkraven att göra kanske...? Har du jämfört, med ditt grafikkort och minne på din dator och tittat på det som står på kartongen?

Systemkrav för TRS 06:

XP/2000 256 MB RAM (512 MB för XP) Pentium (R) 4 2GHC eller högre motsvarar 64 MB 3D Grafikkort, med support för Vertex (R) DirectX (R) 9.0c eller högre, DirectX (R) kompatibelt ljudkort.

Systemkrav för TS09:

Operativsystem: XP/Vista 2 GM RAM

Processor: Intel Core 2 Duo

Grafikkort: 256 MB 3D Grafikkort (NVIDA GeForce7 Serie eller högre)

Annat: DirectX 9.0 eller högre, ljud kort m.m.

Lycka till!

Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:38.