![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]()
Jag var inne på sidan och laddade ner några vagnar. Bl.a den översta som kan lasta stålrullar. Och här dyker det upp ytterligare ett problem: Den som la dessa objekt på hemsidan glömde packa med produkterna som ska lastas/har inte äganderätten till objekten. - Men det går oxå att lösa...
Vi börjar med vagnen. Jag förmodar att du har TRS2006. 1. Starta CMP 2. Dubbelklicka på CDP-filen du har laddat ner. 3. CMP talar om att fyra objekt (I alla fall med vagnen jag nämner ovan) har blivit installerade. Tryck på "View in mainlist" 4. Commita dessa fyra objekt. 5. Deleta de två objekt (vagn & bogey) som har spårvidd 1668mm. 6. Markera de två kvarvarande objekten och högerklicka på någon av dem. 7. Välj "Save to CDP" 8. Välj ett lämligt namn. Varför en vagn inte syns eller fungerar beror oftast på att boggin är felaktig eller saknas. Vad det gäller produkterna så saknas dessa och finns inte heller på "Download Station". Editera bara vagnen och byt ut KUID:en för "allowed products" till en annan stålrulle du har installerat eller ev. ladda ner från DS. (OBS! Måste vara 'Products'...) Glöm inte ta bort de saknade KUID:en och lägg till de nya under "kuid-table" när du editerar... Lycka till! ![]() //TheSnuFFer |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|