|   | 
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. | 
| 
 | |||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa | 
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Visningsalternativ | 
|  2008-07-27, 19:07 | #16 | |
| Tidigare Krille400 Reg.datum: Oct 2004 
					Inlägg: 1 020
				 |   Citat: 
 | |
|   |   | 
|  2008-07-28, 11:59 | #17 | ||
| Medlem Reg.datum: Sep 2005 Ort: Göteborg 
					Inlägg: 304
				 |   Citat: 
  . Citat: 
 | ||
|   |   | 
|  2008-07-28, 18:28 | #18 | 
| Medlem Reg.datum: Nov 2006 Ort: Virserum, HULTSFRED 
					Inlägg: 29
				 |   
			
			Det här ser riktigt bra ut! Att få fungerande v-signaler, och att dessutom kunna bestämma hur lång ringsträkan ska vara har jag längtat efter länge!   | 
|   |   | 
|  2008-07-29, 01:19 | #19 | 
| Medlem Reg.datum: Aug 2002 Ort: ,  , Sweden. 
					Inlägg: 88
				 |   
			
			Fantatiskt !!! Lysande insats ! //Stefan | 
|   |   | 
|  2008-07-29, 12:54 | #20 | 
| Medlem Reg.datum: Sep 2005 Ort: Göteborg 
					Inlägg: 304
				 |   
			
			Återigen, tack för stödet  . Finputsning inför första release pågår. Här är ett försök att visa en korsningen "live". Man ser alla signaler även om det blir lite grynigt. Ett föga realistiskt vägskydd mest för att visa vad som är möjligt. Märkligt nog stannar bilarna precis i kofångarna eller tom i varandra då jag tog filmen, jag tror det beror på att frameraten var så låg. http://www.youtube.com/watch?v=OzW3VwekK_w Senast redigerad av MatsS den 2008-07-29 klockan 12:56. | 
|   |   | 
|  2008-07-29, 13:58 | #21 | 
| Admin & STW-member Reg.datum: Aug 2001 Ort: ,  , Sweden. 
					Inlägg: 5 814
				 |   
			
			Jäkligt snyggt jobbat måste jag säga!      | 
|   |   | 
|  2008-07-29, 16:12 | #22 | 
| STW-member |   
			
			Myckert vackert. Bra demo också och snygga modeller.    
				__________________ Janne Admin Svenska 3D-Tåg - Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. | 
|   |   | 
|  2008-07-29, 17:18 | #23 | 
| Medlem |   
			
			Müsigt! Riktigt riktigt snyggt jobbat!    
				__________________ På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. | 
|   |   | 
|  2008-07-30, 11:44 | #24 | 
| Medlem Reg.datum: Aug 2002 Ort: ,  , Sweden. 
					Inlägg: 88
				 |   
			
			Det ser helt enkelt kanonbra ut ! Stefan | 
|   |   | 
|  2008-07-30, 11:51 | #25 | |
| Medlem Reg.datum: Apr 2004 Ort: Lom - Norway 
					Inlägg: 1 272
				 |   Citat: 
 
 Du är välkommen att kontakta mig (via ett PM), så får du all information du behöver för att använda mina script. 
				__________________ svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2008-07-30 klockan 11:54. | |
|   |   | 
|  2008-07-30, 23:56 | #26 | 
| Medlem Reg.datum: Sep 2005 Ort: Göteborg 
					Inlägg: 304
				 |   
			
			svenolov: Tack för erbjudandet. Jag kikar gärna på möjligheterna att sy ihop systemen då jag fått allt någorlunda färdigt här. Just nu håller jag på att finjustera men det växer hela tiden med nytt plus dokumentationen. Vi har säkert gjort helt annorlunda och det är skoj att jämföra. Jag antar jag kommer ha problem att styra ai-trafiken på annat sätt än med de vanliga signalerna så där lär jag behöva hjälp. Å andra sidan har väl du redan svenska signaler färdigskriptade? Jag har inte grävt i signallogiken ännu. Jag har som jag nämnde tidigare gjort detta enbart för att lära mig skriptningen och jag får ta ett område i taget.
		 | 
|   |   | 
|  2008-08-01, 23:35 | #27 | 
| Medlem Reg.datum: Feb 2002 
					Inlägg: 540
				 |   
			
			Går det att koppla en dödskalle till flera vägskydd så att den inte visar fast sken förrän samtliga vägsignaler visar vitt? Vore en trevlig funktion att ha även om den kanske inte är alltför högt prioriterad. Sen så brukar väl inte bommarna ha reflexer varken på insidan eller på den sida som ligger in mot spåret, utan bara på den sida som ligger ut mot vägen? Rätta mig gärna om jag har fel. I vilket fall så är det ett mycket fint arbete du gjort, ser fram emot den första versionen.   | 
|   |   | 
|  2008-08-02, 13:36 | #28 | 
| Medlem |   
			
			Riktigt SNYGGT!    Fyra tummar upp:        (nu är det jag som är värst!) Senast redigerad av andreas_92 den 2008-08-02 klockan 13:38. | 
|   |   | 
|  2008-08-02, 16:25 | #29 | |
| STW-member |   Citat: 
   
				__________________ Janne Admin Svenska 3D-Tåg - Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. | |
|   |   | 
|  2008-08-02, 17:10 | #30 | 
| Medlem Reg.datum: Sep 2005 Ort: Göteborg 
					Inlägg: 304
				 |   
			
			Joel, du har naturligtvis rätt. Bommarna är från tidigt 2000-tal då vi mest var glada över att ha svenska bommar överhuvudtaget  . Det är korrigerat nu, tillsammans med lite mer detaljer. Solglasögonen följer dock även fortsättningsvis med varje levererat lok, fast nu med ett extra moment i föreskrifterna så att de används enbart under dygnets ljusa timmar. Det går att ha flera övergångar så här: svs01.jpg Detta är alltså ett vägskydd men med två korsningar. Båda stängs samtidigt då tåg kommer och det finns bara en signalering mot järnvägen, det blir vitt/fast först då alla bommar är nere. Detta går naturligtvis att variera hur man vill. Enda begräsningen är 10 komponenter per vägskydd men det går ganska lätt att utöka om så behövs. Någon kommunikation emellan olika vägskydd finns dock inte. Varje arbetar separat med sina egna triggers. Senast redigerad av MatsS den 2008-08-02 klockan 17:13. | 
|   |   | 
|  | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 | 
 |