![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nej det säger ju emot sig självt. Varför skulle de släppa verktygen, bland annat, Package Creator, som är till för att skapa färdiga paket likt cdp.
Vidare så står det så här i avtalet 1. You can: 1.3 copy and distribute Content to other people free of any charge. Vilket säger att det är helt okej att dela med oss av det vi skapar. En anledning till att de säger taken from any Rail Simulator Game är ju att de inte vill att man skickar med 3d-meshen vid t.ex ommålningar. Samma regler gällde vill jag minnas både för MSTS och Trainz. Senast redigerad av Fredrik den 2007-11-13 klockan 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Jag håller med Fredrik. jag skulle inte vara ett dugg förvånad om Kuju är hårt hållna i örat av microsoft och har fått lov att skriva in detta för att det inte skall ses som ett MSTS2.
![]() |
#3 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Min tolkning av "any Rail Simulator game" är att dom endast pratar om RS (observera stora bokstäver i Rail Simulator). Det syftar alltså inte på andra simulatorer som MSTS och TRS. mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Okej, ni har övertygat mej, men jeg blev lite tveksam. Jag har läst allt en gång till igen. Jag kryssar väl i rutan då.
mvh
![]() |
#5 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Adam har nu förklarat punkt 5.4 i avtalet.
och på svenska betyder punkt 5.4 att du får INTE använda Devtoolpack för att skapa material till någon annan simulator. Devtoolpack får endast användas för att skapa material (content) till Railsimulator Exempel: Du kan inte använda ACE-konvertern för att skapa material till MSTS |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |