![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Mmm, du har rätt Hawk.
Canon och Nikon borde nog lägga ner. Alla fotografer borde göra fynd på ebay. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Kollar runt lite på begagnat med mera, men det är svårt att veta vad man ska leta efter. Canon finns ju en del olika, EOS 300/400. Nikon D40/d40X som alla har nämnts här tidigare. Sony A100 tror jag nån hette med. Vilken djungel alltså, för att inte tala om alla objektiv. Tur att man inte behöver ge sig in där... än.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]() Citat:
![]() 2 500 kr är mitt bud. Den finns i Mölnlycke/Göteborg. Den är välanvänd, men bildmässigt är den inte försämrad sen den var ny. Det är en gamal trotjänare och har levererat bra bilder hela tiden. Nikon D100 på DP Välj i rullisten överst i mitten för att hitta rätt. Det är inte den bästa kameran som finns, men den är tillräckligt bra att börja med. Fördelen med den är att det är en semiproffskamera, den kan med andra ord allt den behöver kunna. P.S. Admin får avgöra om detta inlägg är emot reglerna, jag ber er i så fall att ta bort detta inlägg. ![]() Senast redigerad av Alexander Ödman den 2007-11-12 klockan 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Det är väl ändå objektiven som gör kameran?
Köp dig ett hus, sen väljer du helt enkelt objektiv efter din plånbok och egenskaper. Vill du plåta vardag, är en kitglugg bäst. Exempel är 18-55mm. Den bästa kitgluggen enligt mina erfarenheter är Nikons 18-135mm, som är ett allroundobjektiv. Där har du vidvinkel och tele så det duger för att slippa byta objektiv mitt i en fotosession. Vill du gå extremt och proffesionellt, fråga de stora grabbarna. Själv funderar jag på ett 200-400 eller ett macro som nästa objektiv, pengarna får stå för valet. 200-400 är inte de billigaste precis. Men börja helst med en billig systemare, kanske begagnad, helt upp till dig och din plånbok. PS. Jag ska säga dig att det är stor skillnad i färg på min systemkamera emot min gamla kompaktare, E7600 (eller Coolpix).
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag säger som jag alltid sagt, koncentrera er på att lära er den utrustning ni har innan ni lägger ner alltför mycket pengar på att köpa nya vräkiga objektiv. Det går alldeles utmärkt att ta mycket bra bilder med enklare utrustning och på samma vis går det utmärkt att ta dåliga bilder med dyr utrustning också. Väx långsamt! Det är mer utvecklande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Nej inte riktigt så jag menade. Har man en massa pengar över så är det ju lugnt
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Är det inte roligare att behärska utrustningen än att famla i blindo?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]() Citat:
![]() 18-55 är som sagt bra, men lika bra att gå upp en klass till 18-70. ....och nu pratar vi ju Nikon då... ![]() Grattis om du känner att du har råd med 200-400! En fantastiks glugg, men nanokristaller och hela köret! Nikon har fyra gluggar som skärpemässigt ligger i en klass för sig; 105-macrot, 200 f2,0 , 24-70 2,8 och just 200-400. Av någon anledning har alla dessa nanokristaller i glasen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|