Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-24, 19:50   #11
UP6936
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 277
Standard V1.1 preview

David har nu lagt ner ett stort arbete på att inte bara arbeta in nytt material från Sverigebesöket (som var mycket produktivt) utan också att gå tillbaka och, baserat på erfarenheter från tidigare versioner, omarbetat en hel del.

Här är alltså det senaste från David:

By the way, ive been working on the c20 the past few days and been having a few ideas so there is a few unexpected things that will make 1.1. Was thinking of a way to optimize things a little as the 100mb download size was unsettling, so i came with a few ideas and implemented them.

The announcement files for example were being used twice, once for the ab units and once for the m units. So i figured i could use a "supporting" kuid where i could dump some code and files, so the sound files got moved there and then both units links to that single kuid. Meaning im saving half the size as far as sound is concerned. (thats a big 25meg or so, wich is 1/4 the total size. not bad eh! ).

Then along with that tought, i know i was using different meshes for the ab and cab units of the train. But ab and cab is basicly the same thing, just different files loading the same parts of the train. So why not using a single file for both. Since the cab is already calling its main meshes from different kuid (cabdark, passengerdark, cablight, passengerlight), that means that i could use the ab unit to also call those same meshes that the cab is already using, removing the need to have the ab unit use its own mesh. Saves space again, saves loading time, possibly performance boost since the train could have a lower footprint in memory usage, etc...

That part of the work is still in progress as there are some pieces that still needs to be loaded seperatly, so there is a lot of sorting left to do. Plus, as i write this message, im getting a new idea to make things even more efficient, hmm.

Anyways, schedule for 1.1 at the end of this month is still holding.
UP6936 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:38.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009