Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-27, 13:06   #1
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard

Är det _mutton_,s regler du tänker på? De är ju några år gamla. Har du prövat om Forumets egen svenolov,s nyare regler är bättre?

Jag följde dit råd Patrik och la redan i Surveyor in att loken skulle köra till bestämda Trackmarks. Då fungerar det bättre. Men när jag gjorde en testbana med fem spårändar där fyra lok skulle köra fram och tillbaka gick det bra ett tag sen gick AI på lunch.

Jag tycker ju att hela AI systemet borde få sig en rejäl uppgradering. Det borde vara det viktigaste på att göra listan för Auran . Det AI som finns idag finns verkar ju vara mer anpassad till de leksakstågs banor som kommer med TRS som standard. Men när man laddar ner eller gör en egen modelljärnväg då överskrids snabbt AI:s kapacitet.

Men jag älskar ju spelformen och kan lägga hur mycket tid som helst på ”spelet” och allt runtomkring. Vem vet det kanske kommer något bättre i framtiden.

CGD
CGD besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2007-06-27, 14:40   #2
Deskgrunt
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2005
Standard

Trevligt att det funkade ett tag iallafall

Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Är det _mutton_,s regler du tänker på? De är ju några år gamla. Har du prövat om Forumets egen svenolov,s nyare regler är bättre?
Har tyvärr inte haft Trainz installerat sista året men de regler och kommandon jag använde för block och signalstyrning finns här (Pathcontrol, Autodrive, mfl): http://www.js-home.org/trainz/
De bygger på samma princip som muttons fast med lite fler finesser för signalstyrning och även automatisk läggning av växlar framför ett manuellt tåg beroende på destination.

Sen för automatisk rangering och smårörelser använde jag atilabarut:s regler. Hittas på DLS om man bockar för TRS2006 och söker på kuid 131986:
Du kan se dem i kommandolistan på bilderna här när jag pillade med TRS (gå till inlägg 28):
http://www.e-buzz.net/forum/showthre...?t=9982&page=2

Min gamla bana, snyft...

Svenolovs regler är säkert snäppet vassare nu.

Senast redigerad av Deskgrunt den 2007-06-27 klockan 14:42.
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-06-28, 00:04   #3
CGD
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Standard

Tack för hjälpen. Reglerna från JS Trainz Rules Factory känner jag igen och några har jag använt. atilabarut var däremot en nyhet. Han hade ju några regler att pröva på, han med.

Hoppas att framtiden har en moderniserad Trainz att erbjuda. En som kan lockar dig tillbaka. Under tiden, håll ut Deskgrunt.

CGD
CGD besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:14.