![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]()
Jaha ja...
![]() det va ju nån sorts halvdag i går, så passade på o ta vara på tiden och bygga lite granna... Eller mycke granna, egentligen, Jarlsberg station är nu spårlagd klar och nu återstår bara lokstallen etc, ut till vänster i bilden. Som synes är personbangården avskild lite från godsbangården, dom hamnar i olika tiles. Området mellan är i första hand tänkt för industrier. Nu är det dubbelspår även mot ruttens avslut till vänster. Lite stor bild, men dä blir plottrigt me mindre, hoppas ni ursäktar... Det knatar vidare. ![]() Senast redigerad av Mazz den 2006-11-04 klockan 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Mycket trevligt
![]() Lycka till i fortsättningen ![]()
__________________
Mvh Erik.H |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]()
Ser mycket bra ut! Längtar efter att få åka omkring och växla ihop lite tågsätt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det ser mycket bra ut tycker jag. Spårplanen verkar genomtänkt av det jag kan se a bilden.
/Magnus ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Göteborg, Sweden.
Inlägg: 277
|
![]()
Hej.
Sparkfot skriver om att växla tågsätt. När jag försöker så blir det problem med alla stoppsignaler, det är så lätt att glömma en... I aktiviteterna så är det problem med att kunna lägga om växlar. Har någon kommit på hur man ska göra? Hälsningar O.M. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
|
![]() Citat:
Signaler kommer jag sätta, med tanke på sträckor där man vill kunna växla, så man har växlingsutrymme. Som Sparkfot påpekar, med TAB kan man komma förbi en röd signal OM det kan ske utan risk. Det är i första hand mellansignaler som tillåter en sådan manöver. För övrigt återstår bara en motorvagnshalls spår att lägga, sedan är spåren klart. ![]() Senast redigerad av Mazz den 2006-11-08 klockan 19:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Göteborg, Sweden.
Inlägg: 277
|
![]()
Är det så att man bestämmer vid ruttbyggnationen om växlarna skall vara möjliga att lägga om som man vill i aktiviteten?
Hur är det med signalerna då? När man har passerat en signal bakifrån är den ju röd, och om man sedan försöker att backa så blir det inte tillåtet att passera den. Då känns det som signalerna mest är ivägen.... OM |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
För att inte tråden skall bli allt för OT....Detta låter helt ok...Då finns det kanske en möjlighet att man får se banan "live" innan den andra simulatorn kommer ut.... MVH Kenneth
__________________
MFF SM-Guld 2010?? Javisst blev det så ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|