![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#181 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Imponerande jobb du har gjort. Naturkonstnärligt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
|
![]()
Tack Totte!
Det är inte så märkvärdigt egentligen, det gäller mest att ha lite tålamod och prova sig fram. Men ibland känner man att det blir lite flyt och då är det roligt. Jag är för övrigt inne lite mellanåt och tittar i MSTS-avdelningen för att få lite inspiration och där är ju inte minst Trollhättanrutten oerhört intressant. En spännande bana med många vackra byggnader och inte minst tycker jag om ångloken och de vackra tvåaxlade vagnarna med öppna plattformar och smidesgrindar som jag kommer ihåg från mina barndomsresor IRL. Mvh, Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]()
Snyggt!
![]()
![]() |
#184 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Medlem
|
![]()
Centralstationen/snabbspårvagnsanslutningen som avslutar linjen som förbinder de sammanslagna rutterna inne i centrala stan börjar nu bli färdig.
Linjen matar också ett nytt flygfält utanför stan. Ett veterantåg och en museispårvagn väntar utanför stationen på att ett tåg med turister inifrån landet skall anlända. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Medlem
|
![]()
Har nu börjat jobba lite med animerade vattenfall och andra trevligheter.
Inte minst alla ljud från forsande vatten, oceanbrus och annat gör att rutten nu börjar få liv på allvar. Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Medlem
|
![]()
...gick inte så bra. Transformatortransporten från kolkraftverket till nya hamnen fick bron att säcka ihop, förmodligen p.g.a. bristfällig pålning.
Så kan det gå! Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Det där sista var snyggt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
|
![]()
Hehe, härliga bilder!
Typiskt att färjan skulle åka precis där ![]()
![]() |
#191 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Har nu fått fart på byggandet och försöker också komma underfund med hur man gör och laddar upp lite film. Det är så mycket animationer och ljud som inte kommer till sin rätt i screenshots så jag har försökt att ladda upp en liten film, men det vill sig inte. Jag har komprimerat AVI-filen, som blir väldigt stor, i Windows MovieMaker vilket gick bra, men sedan när jag skall ladda upp i forumet får jag beskedet : Invalid file. Skall man försöka länka istället? Kanske Melin eller någan annan kan tipsa om hur det skall gå till? Mvh, Håkan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Medlem
|
![]()
...av videosnutt EDIT: Länken fungerar inte!
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/FYgXF0THp3k"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/FYgXF0THp3k" type="application/x-shockwave-flash" width="600" height="350"></embed></object> Senast redigerad av Håmacon den 2006-10-28 klockan 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Medlem
|
![]() Senast redigerad av Håmacon den 2006-10-28 klockan 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Medlem
|
![]() Senast redigerad av Håmacon den 2006-10-28 klockan 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Medlem
|
![]()
...nu med en gammal videosnutt som inte alls hör hemma i denna tråd (men har ett skapligt ljud...) Mina tågfilmer vill tydligen inte alls...
http://www.youtube.com/watch?v=gl5tOdfVVuo |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|