Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-30, 05:22   #8
Deskgrunt
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
Standard

Dessa spår och växlar ser ju helt underbara ut men jag har två stora frågetecken:

- Prestandan? Visst hjälper LOD men med tanke på hur även "vanligt" detaljerade spår med egen mesh drar ner prestandan i TRS så är man ju lite skeptisk... Verkar dock som något kanske hänt med detta i SP1?

- Stöd för skripts? Tyvärr verkar det som han använder TRS2006 inbyggda funktioner för animerade växlar vilket betyder att skript kommer att få problem med att "läsa av" dessa. Tex såna som visar läge för nästa växel och skript som sätter rutter som Pathcontrol mm.
Vet inte om något även hänt här efter SP1 men innan så funkade inte såna skripts med de animerade växlar som följde med TRS2006. Då vore det bättre om han använt Andi's skript för animering som funkar precis som vanliga växlar.

Men det ser onekligen bra ut!
__________________
/MVH Patrik
Deskgrunt besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009