![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Trevligt att det rullar på!
![]() Håller med dig på punkten om dubbla korsningsväxlar, dessa är ett måste i en intressant bangård... Jag har "ignorerat" att dessa saknas i ScaleRail och använder Xtracks korsning, under uppfattningen att dessa ynka korsningar kommer att komma från ScaleRail även dom. I sämsta fall får jag bygga dom själv. Så, mitt råd är nog att göra det samma och at vi hoppas att de kommer in i ScaleRail. Hack på 3dtrains har tidigare antytt att de fleast Xtracks-delarna är tänkta att komma. Vag gäller kurvor i stark lutning, så är ju det inte ScakeRail i sig, utan snarare att med stela spår så måste det bli glapp helt enkelt. Försöker man lägga en kurva i stark lutning med flera spår, så finns fenomenet även i originalspåren. Med ScaleRail:s banvall blir nog fenomenet kraftigare dock. Ser fram mot nästa uppdatering. Eftersom du utbildar dig till järnvägsingengör, kommer det vara extra intressant att följa ditt bygge! ![]() Mycket revliga bilder och lycka till! |
![]() |
![]() |