![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 1 830
|
![]()
Hej,
4400 låter fortfarande lite mycket. Mellan 2000 och 3000 tycker jag är mer rimligt om man använder LOD. Det finns ett knep att ta till på räckena. Gör dom som tresidiga cylindrar och sen sätt en smoothing group på alla sidorna. Då spar du 2 polygoner på varje sektion och det ser dessutom mer runt ut. Glöm inte heller att ta bort alla polyogoner som inte syns, som exvis ändarna på räckena om du inte redan gjort det. Ett tips för mappningen är att använda en enda textur på just tanken och sen mappa den med UVW Map. Man skall egentligen undvika att använda många enskilda texturer och istället använda en stor till hela vagnen, men just cylindrar är svåra att göra med Unwrap så jag tycker det är ok: ![]() /Mats ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ritning som underlag ? (Gmax) | sjonas | Off-topic | 6 | 2006-01-07 11:29 |
Min pivot försvunnen från Gmax | LokKalle | 3D-design - Trainz | 3 | 2005-08-17 19:04 |
Gmax fråga | Arre | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2005-02-09 17:05 |
Gmax info | Pierre | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-05-31 16:56 |
Lyckats fått in min V5:a i GMax!!! | Zzarr | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 17 | 2002-10-22 01:33 |