|
| If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below. |
|
|||||||
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 |
|
Medlem
Join Date: Jul 2011
Location: Vingåker
Posts: 355
|
Som titeln antyder håller jag på och klurar på ett eget vägskyddssystem...
Istället för att jag bluddrar på i all evighet som vanligt, så tänkte jag göra detta på ett annat vis än vid tidigare redovisningar om hur signalsystemet och dess komponenter är uppbyggda. Jag förstår om det upplevs som ett konstigt förfarande och att det kan vara svårt att delge tankar om något som man inte vet hur det är tänkt att fungera, men hela idén med att göra så här är att ni ska kunna berätta för mig vad ni tycker utan att ha en massa idéer från mig i bagaget. Man kan ju tänka sig lite grundläggande funderingar (som ni inte behöver kommentera alls om ni inte vill): Vad är bra och dåligt med STL:s vägskydd? Är det något som saknas eller som inte behövs? Förut fanns det ett vägskydd gjort av STW (som jag aldrig har använt) vad va bra eller dåligt med det, osv? Men som sagt, ordet är fritt, bara man håller sig inom ämnet vägskydd ...När en vecka eller två eller så har passerat så tänker jag tala om hur fel ni har och hur vägskyddet (kanske) kommer att bli utformat...Så öppna kranarna och delge mig era funderingar och tankar kring hur ett svenskt vägskyddssystem ska vara!! mvh Håkan
__________________
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
|
|
|