![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Hej!
Länge sedan sist. Bensland finns och är under långsam uppbyggnad. Men inte utan problem. Efter tidigare erfarenhet med att STL-X-material strular/inte fungerar, så använder jag mig av TRC-systemet (author vincentrh) som fungerar bra. Försökte, envis som jag är, att använda STL-X-bommar och osynliga klarerare för en mittövergång men icke... Bommarna gick ner vid första testkörningen, men reagerar inte vid nästa körning. Antingen har jag gjort fel - eller så är det bara att konstatera att STL-X-systemet är oanvändbar på min bana. Kan detta bero på att banan är rund, alltså att det blir rundgång i scriptet? Någon sakkunnig som vet? Kan man inte ha en rund bana? Bilderna (från surveyor) visar bommar vid infarten/utfarten (beroende på från vilket håll du kommer) till Gullskog, samt mittbommarna som inte fungerar. För övrigt så arbetar jag fortfarande med att klä landskapet i grönska och bygga infrastruktur. Själva järnvägsbanan tar jag sist, med testkörning, justering av växlar och signaler med mera. Återkommer med mera info senare Hälsningar