![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Hej Benke.
Jag hade ett liknande fel i TS2009 ang spåret, för mej hade en kort bit på ett spår som jag skulle flytta på, av någon underlig anledning förvandlats till ett scenery-objekt (och gick att ta bort som ett sådant), men har aldrig lyckats lista ut vad det berodde på. Grundinställningarna (Environment) i TANE är en KATASTROF (allting är åt he..ete för ljust), syns tydligast när man har importerat en rutt från en tidigare version av Trainz. På bilden här under kan du se mina inställningar på Ambient, respektive Sun color preview ca kl 09.00 (justeras med dom röda/gröna/blåa rattarna). När det gäller skärpan, ändra antialiasing till 8X, och prova att höj Post Processing till High, så borde du se stor skillnad. Ang. prestandan, det som påverkar den i särklass mest (tillsammans med shadows) är inställningen av Draw distance (se bilden), så den kan du prova att laborera med (sänka) för att se om det blir någon skillnad. ![]()