![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#24 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Har testad den och den gör skillnad ibland.
Hade 40 fps i någon aktivitet men i en annan så blev det 20 (som förut) Men det går åt rätt håll. Risk att de nu förstör den fina grafiken för att få ut mer Fps. We have found some issues with the render distances for Splines and Foliage to be set too far out and have reduced these to more appropriate settings for a decent performance improvement. Är det risk nu att bergen är kala framför en som det är på Ts2017 Railroad engineers perspective of TSW En rätt intressant video om TSW Han djupdyker i grafiken och har hittat konstigheter. Textures på lok och vagnar (bara en även vid Low i inställningarna typ) Lod på lok och vagnar (verkar bara finnas 1) som kan förklara en del varför fps är rätt dålig. Han är väldigt kritiskt mot TSW, för mycke anser jag. Men det finns mycket buggar.... Jag själv har gjort lite tester med grafiken. Har man kort tåg så är det grafikkortet som är begränsningen, har man långt tåg så är det Cpu som är begränsningen verkar det som. Sen en video som förklarar en del av fysik problemet med TSW (Tåg rullar för lätt uppför men inte vid omstart i backen) Senast redigerad av jorgen3 den 2017-03-26 klockan 18:53. |
![]() |
![]() |