![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2015
|
![]()
Hej
Bönder harvar ... men knappast en pensionerad linjearbetare. Ändå kan jag förstå vad du menar. Orsaken var att jag valde vad andra proffs ansåg var det bästa, om man nu ville köra svenskt 60-70 tal med tanke på både vagnar och lok. I och för sig valde jag själv trainz 2010, men någonting om "energiproblem" och "gravar" har jag inte hört talas om förut. Menar du att det finns goda förutsättningar att bygga upp realistiska bandelar från 60-talet med de dåtida lok, vagnar och hus, alltså miljöer som påminner om just den tidsepoken. Är det lättare att hantera TANE än trainz 2010 att bygga järnvägsmiljöer ? När man arbetar med TANE är det smidigare och framför allt ..... ger det ett bättre resultat? Jag har ju så smått börjat lägga ut lite räls, men känner att vissa detaljer inte känns ok t.ex. växlar när man gör bangårdar och där växlarna kommer tätt. Register på hus och byggnader -inte minst- upplever jag inte är i överensstämmande med vad en svensk tågrallare är bekväm med och vad man helst vill ha. Så jag kan känna en vis besvikelse hittills ... men TANE kanske har ett bättre urval ?! Men nu har jag alltså en "springare ute" och funderar om han kan haka på i denna konversation ..... jag är väldigt tacksam för all konstruktiv konversation, vad än det må vara, och oavsett vem som skriver. Hittills har jag fått bra respons och hjälp. TANE - Trainz 2010 MVH Kenneth |
![]() |
![]() |