![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
En god idé är att bygga efter den standarden men att alltid sikta på att hålla polygonantalet nere genom lågt antal subdevisions på rör och liknande. Många detaljer kan man normal och bumpmapa dit på en kopia av modellen med lägre detaljnivå, så får man en snygg modell med lägre polygonantal. Maya är ett väldigt bra verktyg för just detta, det är lätt att hålla koll på polygonantalet samtidigt som det är lätt att baka maps i. |
|
![]() |
![]() |