![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... och det blir vagnar i leveransutförande 1958 som jag laddar upp.
Men för de som önskar ändra utseende gäller det att klona en vagn och sedan skapa en egen textur M25.tga. Sedan kan man göra ett otal ändringar via config-filen. Jag har gjort en kommenterad config-PDF var man kan ändra (eg. väldigt lätt!?). Sedan hur man ändrar destination, linje, vagnnamn och vagnnummer beskrivs i den andra PDFen. (principen är samma som för M23 Mustang). Några bilder på de sista justeringarna: 1. Backspeglar finns nu i 2 varianter - old och new. Bilden visar new-spegeln. (reflex-märkningen tillkom väl troligen efter att nån styrelseLedamot i GL kört skallen i en ![]() 2. VT-vagnen är skyltad linje 5 Torp och har nr 501. 3. HT-vagnen är skyltad 4 Mölndal och har nr 554. 4. Till Jockes förnöjelse är nu även mittdörrarna det han kallar "knuffdörrar", dvs. avstigande fick själva "knô" upp dörrarna som sen smällde igen rakt i "trynet" på nästa avstigande (Ett gammalt GL-knep att hålla de resande kvar i vagnen ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |