![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#15 | ||||
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Då jag inte har varit så aktiv det senaste halvåret så finns det en del obesvarade frågor ...
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Installera STL Source - Kernel 3.1 från första inlägget. Därefter installerar ni STL Signal Source 3.12.3 från samma inlägg. Det finns, eller har funnits, problem med dom senare versionerna av STL skripten när det gäller osynlig master och osynlig klarerare för TS2009 (v3.1) men som fungerar i TS2010 (v3.3). Därför vill jag att ni testar ovanstående uppdatering, och rapporterar om samma problem finns kvar. Jag vill också att ni rapporterar om problemet är löst. Det är minst lika viktigt för mig att få veta det. Jag tror i nuläget att många av er inte är riktigt synkroniserade med dagens version. Det brukar ofta vara gamla versioner som ligger kvar och spökar. Men ovanstående uppdatering är komplett, så om ni installerar den så jobbar vi med samma version och då är det guld värt för oss alla. EDIT: Till din speciella fråga, hgkn. Att det finns en begränsning/maximum är helt klart. Det beror på din datorkapacitet, men också hur effektiva, "strömsnåla", skripten är. Jag försöker optimera mina skript hela tiden så att så lite datorkapacitet som möjligt förbrukas. Mer fördelat minne är alltid bra, processor/grafikkort. Framför allt en snabb och effektiv uppstart av skripten (då det i slutändan rör sig om väldigt många skript i hela kedjan) är ett måste. Snabbhet på din dator och initiering av skripten (så att allt blir initierat inom rätt tid och i rätt följd) är huvudparametrarna.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2013-11-06 klockan 16:23. |
||||
![]() |
![]() |